Prezent la deschiderea tronsonului de 20 kilometri Chitila-Voluntari, seful Guvernului a asigurat ca acesta este doar un prim pas pentru finalizarea intregii centuri de nord a Capitalei si a precizat ca lucrarile vor continua si in urmatorii doi ani, astfel incat sa fie asigurata legatura cu autostrazile A1 (catre Pitesti) si A2 (spre Constanta).

"Nu sunt multumit ca centura nu este finalizata, putea fi realizata cu 10 ani in urma, dar lucrarile la capetele de centura vor continua in 2011 si 2012, fiind de o prioritate majora", a spus Boc. El a aratat totodata ca inelul de circulatie al centurii ar putea fi realizat in parteneriat public-privat, in regim de autostrada cu patru benzi.

Tronsonul de 20 de kilometri redat miercuri circulatiei a fost modernizat, lucrarile vizand largirea soselei de la doua la patru benzi. Proiectul nu a fost finalizat integral, pentru perioada urmatoare fiind programate lucrari de finisaj, cum ar fi montarea despartitoarelor de sens, precum si podul hobanat de la Otopeni.

Premierul a insistat din nou ca actualul Guvern a reusit sa finalizeze 116 kilometri de autostrada in 2009 si 2010, alaturi de reabilitarea a 620 kilometri de drumuri nationale.

Citeste si:

"Celor care intreaba ce masuri anticriza a luat Guvernul, le raspund: investitia publica in infrastructura este cea mai importanta masura", a adaugat Boc.

In urma cu trei saptamani, aflat in inspectie pe santierul centurii de nord a Capitalei, premierul Emil Boc i-a avertizat pe constructorii tronsonului Chitila-Voluntari ca lucrarile trebuie incheiate pana la 1 decembrie si ca vor fi "sanctionati" de Guvern daca depasesc acest termen.

In luna iulie, la o noua inspectie pe centura de nord a Capitalei, premierul Emil Boc afirma ca lucrarilor vor fi finalizate pana la sfarsitul anului si ca de la 1 iulie 2011 soferii vor putea circula pe autostrada, de la Pitesti la Constanta.

Centura de nord a Capitalei face legatura intre DN1 Bucuresti-Ploiesti, Autostrada Bucuresti-Pitesti si Autostrada Soarelui.