Comisioanele incasate de companiile din Big 4 (KPMG, PriceWaterhouseCoopers, Ernst & Young, Deloitte) s-au ridicat anul trecut la 558,3 milioane lei, in scadere cu 4,4% fata de 2009.

Astfel, urmatoarele sase companii din domeniu au reusit sa castige 3,75% din piata anul trecut, la 14,50%, iar nivelul comisioanelor s-a cifrat la 112,28 milioane lei.

"Cred ca pierderea din cota de piata a Big 4 a fost o problema conjuncturala, care a tinut de reducerea costurilor, motiv pentru care unii clienti au migrat la urmatorii sase jucatori", a spus , partener CRG NEXIA.

Pe de alta parte, firmele aflate pe locurile 11-25 au castigat foarte putin din piata in 2010, doar 0,20%, pana la 9,20%, la un nivel al incasarilor de 71,22 milioane lei.

La nivelul Big 4, KPMG a ramas liderul de piata, in ciuda scaderii usoare a comisioanelor cu 2,20%, de la 182,5 milioane lei, pana la 178,5 milioane lei. In schimb, profitul s-a diminuat sever, de la 9 milioane lei, la 2,5 milioane lei.

PriceWaterhouseCoopers a ocupat pozitia secunda in piata romaneasca, fiind singura firma din Big Four care a raportat o crestere a cifrei de afaceri in 2010, de la 172,5 milioane lei, la 175,4 milioane lei. De asemenea, firma a inregistrat si un profit mai mare fata de 2009, de 15,4 milioane lei, comparativ cu 14,8 milioane lei.

Ernst & Young este pe a treia pozitie, cu venituri din comisioane de 115,3 milioane lei in 2010, dar este liderul Big 4 in ceea ce priveste profitul, de 19,2 milioane lei anul trecut.

Citeste si:

De asemenea, si incasarile Deloitte, al patrulea jucator din piata, au scazut puternic anul trecut, cu 40 milioane, dar compania a inregistrat o sporire a profitului de peste 2 ori.

In Romania, Nexia ocupa a 16 pozitie in functie de cota de piata, cu incasari de 4,66 milioane lei in 2010, in usoara scadere fata de 2009, dar a reusit totusi sa isi sporeasca profitul de peste doua ori, de la 237.480 lei, pana la 312.095 lei.

“Ne aflam probabil la cel mai important moment al consolidarii noastre pe piata din Romania. Aceasta miscare face parte din strategia globala pe cinci ani, adoptata in noiembrie anul trecut in Dubai, unde s-a accentuat interesul membrilor in consolidarea relatiilor in cadrul retelei, concomitent cu recrutarea de noi parteneri la nivel local”, a declarat Kevin Arnold (foto), director executiv NEXIA International.

El a adaugat ca Nexia isi propune pentru anul viitor sa atace primele zece pozitii si sa isi dubleze fortele in consultanta si audit.

"Vrem sa facem nota discordanta in piata, adica sa crestem consolidat in pofida crizei", a mentionat Luminita Ristea.

In plus, Nexia a facut in acest an un pas important pe piata locala prin asocierea cu firma Group Expert Consulting 2000.

"Odata cu integrarea noii companii în retea, dar si prin largirea portofoliului de clienti prin alte canale, estimam o dublare a business-ului rulat prin intermediul retelei, pana în 2012", a mai spus Ristea.