[UPDATE2] Procesatorul international responsabil cu scurgerea de informatii lucreaza cu OMV

Potrivit unor surse bancare, procesatorul international responsabil cu scurgerea de informatii privind cardurile clientilor din Romania lucreaza, printre altele, cu benzinariile OMV. Oficialii companiei austriece au precizat ca datele de pe cardurile de credit ale clientilor nu sunt stocate, in niciun moment, in sistemele interne ale OMV.

Circa jumatate din totalul platilor efectuate in cadrul OMV sunt plati non-cash. Securitatea este cea mai mare prioritate si, prin urmare, avem un sistem de securitate complex pentru tranzactiile pe baza de card, sistem bazat pe standarde internationale. Datele de card de credit ale clientilor nostri nu sunt stocate, in niciun moment, in sistemele interne ale OMV. Toate datele sunt transferate bancii relevante in forma criptata. Expertii externi au inceput imediat verificarea sistemelor noastre. Pana acum nu au fost evidentiate probleme in securitatea sistemului. OMV face tot posibilul sa sprijine rezolvarea acestei situatii”, au explicat pentru wall-street.ro oficialii OMV.

[UPDATE1] ARB spune ca bancile urmaresc cu atentie tranzactiile efectuate pe carduri

Asociatia Romana a Bancilor (ARB) a fost sesizata ca unele banci au fost avertizate ca o posibila bresa de securitate la un procesator european ar fi condus la dezvaluirea unor informatii legate de tranzactiile efectuate cu unele carduri.

„Conform Comisiei de Carduri din cadrul ARB, nu ne asteptam ca posesorii de carduri sa fie afectati. Daca se constata tranzactii suspecte, clientii trebuie sa se adreseze bancilor emitente pentru clarificarea suspiciunilor”, conform comunicatului ARB.

Departamentele de monitorizare a fraudei din cadrul bancilor au luat masuri pentru depistarea eventualelor incidente si urmaresc cu atentie tranzactiile efectuate pe carduri, disponibilitatile banesti ale clientilor fiind in siguranta, au adaugat reprezentantii ARB.

CEC Bank este prima banca locala care anunta public ca a luat masura de blocare a cardurilor.

Citeste si:

“In scopul protejarii disponibilitatilor banesti ale clientilor si in conformitate cu prevederile contractuale, CEC Bank a aplicat masura de blocare si re-emitere card si cod PIN, fara cost, pentru un numar de carduri din portofoliul propriu”, se arata intr-un comunicat al bancii.

CEC Bank a mentionat ca atacul nu a vizat doar cardurile bancii si nu se datoreaza eventualelor vulnerabilitati ale sistemului operat de banca si ca disponibilitatile clientilor sunt in siguranta.

Directorul general pe Romania al Visa Europe, Catalin Cretu, a precizat ca institutia a fost informata de probabilitatea unei brese de securitate in baza de date a unui procesator din Europa.

S-a deschis o ancheta in acest sens si lucram indeaproape cu bancile pentru a ne asigura ca posesorii de card sunt protejati. Intrucat ancheta este in curs de desfasurare, nu putem oferi mai multe informatii in acest moment. In cazuri ca acesta, rolul nostru este de a sprijini investigatia derulata si de a proteja detinatorii de carduri. Posesorii de carduri trebuie sa fie atenti la conturile lor si sa raporteze bancii emitente orice activitate suspecta sau neobisnuita. Posesorii de carduri care sunt victime inocente ale fraudei isi vor primi banii inapoi, in conformitate cu termenii si conditiile bancii care le-a emis cardul", spus Catalin Cretu.

Reprezentantii Mastercard au spus ca au fost informati cu privire la un posibil incident legat de un furt de date in Europa si monitorizeaza situatia pentru a afla in ce masura datele privind cardurile de plata ar fi putut fi expuse unui risc.

"Mentionam ca sistemele proprii ale MasterCard nu au fost compromise. In cazul in care se va confirma ca informatiile privind cardurile de plata MasterCard sunt expuse riscului, MasterCard va colabora cu bancile emitente si le va informa in legatura cu conturile afectate, astfel incat institutiile financiare sa poata la randul lor sa ia masuri pentru protejarea posesorilor de carduri. Daca posesorii de carduri sunt ingrijorati cu privire la conturile lor de card, atunci trebuie sa contacteze imediat institutia financiara care le-a emis cardul. Acest incident este, actualmente, in curs de investigatie, asa ca MasterCard nu poate face comentarii suplimentare cu privire acest subiect”, au afirmat reprezentantii Mastercard.

Educatia financiara este esentiala pentru wall-street.ro, nu doar informatiile de business pe care le oferim in fiecare zi.

Tocmai de aceea, am lansat proiectul editorial CardPayment, sustinut de MasterCard, prin care ne-am propus sa gasim cele mai bune sfaturi pentru posesorii de carduri. Pune aici intrebarile tale si noi iti raspundem.