In proiectul legii RCA, aflat acum in dezbaterea comisiilor din Senat, au fost acceptate aproape toate propunerile AVAC. A mai ramas o problema legata de modul in care este limitata raspunderea civila delictuala a autorului unui accident auto. ”Daca, sa zicem, daunele stabilite in cazul unui accident auto sunt de 7 milioane de euro, dar asiguratorul este obligat prin contract sa plateasca doar 5 milioane, restul de 2 milioane euro ar trebui sa cada in sarcina autorului accidentului”, a explicat Codescu, potrivit News.ro.

Cele doua raspunderi ar trebui tratate separat pentru ca sunt probleme juridice separate, iar suprapunerea lor nu este legala, considera Codescu. In discutiile care au avut loc inainte ca proiectul sa fie depus la Senat ca initiativa legislativa, AVAC a cerut ca judecatorii, in cazul unui accident rutier, sa poate stabili independent de limitele impuse de Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) valoarea despagubirilor acordate victimelor accidentelor.

ASF incarca statul cu obligatia unor despagubiri catre victimele accidentelor prin stabilirea unui plafon maxim de 500.000 de lei pentru vatamarile corporale in proiectul legii RCA si limiteaza libertatea judecatorilor de a evalua corect daunele produse in accidentele auto, a declarat Codescu.

Sansele ca proiectul legii RCA sa primeasca girul Camerei Deputatilor, camera decizionala, pana la inceperea vacantei parlamentare, in data de 5 iulie, sunt foarte mici, a declarat marti presedintele comisiei buget-finante a Senatului, Viorel Arcas, in conditiile in care transportatorii au anuntat proteste nationale, daca legea nu este votata in actuala sesiune parlamentara.

Sursa foto: Andrey_Popov / Shutterstock