BRD-SocGen, al doilea jucator de pe piata, a anuntat ca in primele doua luni ale acestui an a angajat deja peste 250 persoane, banca depasind astfel cifra de 7500 de angajati, fiind incluse aici si filialele bancii. Aceasta evolutie spectaculoasa face din BRD unul dintre cei mai importanti angajatori de pe piata romaneasca, nu numai din sectorul bancar.

“Cresterea de efective se inscrie in limitele normale pentru BRD-ul din ultimii trei ani. Efortul nostru se concentreaza pe densificarea retelei si implicit a angajarii personalului aferent”, a declarat pentru Wall-Street Florin Luca, Directorul de Resurse Umane al BRD.

Pentru acest an, oficialii bancii estimeaza acelasi ritm sustinut al recrutarii ca si in anii precedenti. Eforturile bancii vor fi concentrate si in acest an, ca si in cei precedenti, pe extinderea retelei teritoriale prin infiintarea a numeroase unitati de tip BRD Express, pariul Societe Generale in Romania. Dezvoltarea retelei de unitati este una dintre principalele axe strategice de dezvoltare a BRD-Groupe Société Générale. Banca a demarat in anul 2004 proiectul BRD Express, un program de densificare accelerata a retelei, bazat pe un nou concept de agentie bancara, caracterizat de proximitatea fata de clientela potentiala, simplitatea si rapiditatea operatiunilor.

“In principal sunt disponibile posturi de operatori de ghiseu si consilieri de clientela in cadrul acestor agentii. In afara de acestea, exista in permanenta nevoi punctuale in diverse meserii bancare, si ma refer aici la specialisti cu un grad ridicat de expertiza in domeniul bancar”, enunta Florin Luca.

Potrivit specialistului in resurse umane al BRD, ritmul accelerat de crestere a bancilor existente, aparitia unor actori noi pe piata bancara si nevoia de a avea o prezenta activa intr-o piata atat de activa ca cea din Romania sunt cateva din motivele care conduc la fluctuatii de personal in mediul bancar.

“BRD resuseste sa pastreze turnover-ul la un nivel acceptabil in conditiile actuale atat de aspre de pe piata fortei de munca. Credem ca in aceste conditii, a avea o rata a demisiilor pe total banca mai mica de 3.5% este o performanta imbucuratoare pentru BRD”, explica directorul de resurse umane al celui mai mare angajator din banking.

Citeste si:

Departamentele din banca cele mai afectate de fluctuatia de personal sunt cele din sfera comerciala, in front-office unde presiunea este mare, iar standardele si cerintele sunt ridicate. In plus, crede Florin Luca, aici intervine lucrul cu clientii care poate deveni o povara pentru cei care nu sunt bine pregatiti sa reziste la acest efort. Acesta afirma ca are loc o “selectie naturala”, unii colaboratori apreciind ca este mai bine sa se orienteze catre activitati de back-office sau complet catre alt domeniu.

Tinand cont de volumul urias de recrutare, BRD apeleaza la un mix de canale si metode de recrutare si selectie. Astfel, specialistii bancii organizeaza si participa la targuri de joburi si folosesc presa centrala si locala pentru anunturi, dar cel mai important, exista o pagina de Internet bine pusa la punct unde candidatii pot aplica si de unde ne provin cele mai multe dintre candidaturi.

Insa care este profilul unui angajat al BRD? Banca urmareste anumite competente care sa permita obtinerea unor rezultate foarte bune in postul vizat. “Nu vrem sa aducem oameni rigizi, conservatori, lipsiti de orientarea si spiritul comercial, care manifesta o atitudine individualista si care se concentreaza excesiv pe norme si nu pe actiuni”, apreciaza Florin Luca.

In plus, oficialii BRD tin cont ca maturizarea pietei bancare a determinat aparitia unui “val nou de specialisti bancari”, un nou bancher aparand la orizont: bancherul de tip , care identifica a clientilor, propune plecand de la produsele si serviciile bancii si acompaniaza clientii pe termen mediu si lung”.

BRD a incheiat anul 2006 cu un profit net de 656 milioane lei (194 milioane euro), in crestere cu 19% fata de anul precedent, pe fondul dublarii creditelor pentru populatie. De asemenea, banca a trecut pentru prima oara in istoria bancii de pragul de 50 milioane de euro profit trimestrial.