Clientii Bancpost, utilizatori ai aplicatiei F@stbanking si nu numai au fost supusi miercuri, 9 mai, unei tentative de frauda prin intermediul postei electronice (e-mail), prin metoda "phishing". "Bancpost reaminteste clientilor sai ca banca nu trimite niciodata e-mail-uri sau SMS-uri prin care solicita accesarea unor adrese URL sau link-uri pentru conectarea la F@stbanking, ori pentru a le cere informatii referitoare la nume de utilizator, parola, serie Digipass sau cod PIN Digipass, numar card, PIN card sau data expirarii acestuia", se arata in comunicatul bancii.

Modalitatea de fraudare cunoscuta sub numele de ‘phishing’ consta in transmiterea de mesaje electronice catre utilizatori de e-mail prin care li se solicita acestora date personale de identificare bancara. Un mesaj de acest tip a fost transmis in data de 9 mai ca venind din partea Bancpost si cerea accesarea aplicatiei de internet banking a bancii in scopul transmiterii datelor personale ale contului, au mentionat reprezentantii bancii.

Bancpost a mai avertizat ca, desi pagina de internet care a facut obiectul acestui incident a fost inchis, exista posibilitatea ca tentativa de fraudare sa se repete in orele sau zilele urmatoare. "Ii avertizam pe clientii Bancpost sa nu dea curs nici unei solicitari prin care li se cere sa furnizeze date bancare personale confidentiale", se arata in comunicatul bancii.

"Reamintim clientilor nostri ca site-ul dedicat https://fastbanking.bancpost.ro este asigurat si garantat de firma Verisign. La accesarea paginii de login clientii trebuie sa verifice existenta siglei Verisign cu link-ul de verificare a autenticitatii paginii. Singurele link-uri validate de catre Bancpost sunt cele din pagina site-ului oficial al bancii www.bancpost.ro, sectiunea internet banking", au mai spus reprezentantii bancii.