Bancpost majoreaza dobanzile la creditele pentru nevoi personale si ipotecare cu 0,45 pana la 0,6 puncte procentuale, in functie de fiecare produs si de moneda in care este acordat in parte.

"Modificarea a fost necesara datorita schimbarilor recente care s-au inregistrat pe piata financiara internationala, care au avut un impact semnificativ asupra costurilor de finantare", au declarat reprezentantii bancii.

Acestia au mai precizat ca au adoptat o crestere "la un nivel cat mai mic posibil" si au mentionat ca este prima majorare a ratei dobanzii realizata de Bancpost pentru creditele in euro in ultimul an si jumatate, desi in aceasta perioada Banca Centrala Europeana a crescut rata de referinta a dobanzii pentru euro cu peste 2%".

Bancpost isi roaga clientii sa solicite un nou scadentar cu ocazia primei vizite pe care o vor face la unul din sediile bancii.

In urma cu cateva saptamani, Volksbank Romania a hotarat sa majoreze dobanda cu 1,5% pentru creditele in euro din cauza turbulentelor de pe piata internationala, care au generat o crestere a costurile bancare directe si indirecte cu cu 1,6%.

Citeste si:

Volksbank Romania a hotarat sa urce dobanda creditelor in euro cu 1,5% din cauza cresterii costurile de refinantare ale bancilor din Europa, precum si ale bancilor din Romania.

Situatia de pe plan international a condus la majorarea costurilor bancare directe cu aproximativ 1%, in urma urcarii indicelui de referinta Euribor, cat si a costurilor bancare indirecte cu inca 0,6%, in special a costurilor cu rezerva minima obligatorie, motiveaza banca.

Modificarile se aplica in special clientilor care au contractat credite in euro pana la 15 septembrie 2007. Imprumuturile pot fi refinantate in alta moneda, precum lei sau franci elvetieni, iar comisionul de rambursare in avans se reduce la jumatate pentru acesti clienti. Banca mai anunta ca nivelul ratei dobanzii ramane insa nemodificat pentru creditele in lei si cele in franci elvetieni.

Cu toate acestea, pe piata continua sa apara si oferte promotionale. Chiar daca promotiile la produsele bancare apareau anii trecuti mai ales in luna decembrie, finalul acestui an se prefigureaza dominat de campanii agresive permanente si incepute mult mai repede.

Astfel, bancile obinuiesc de cativa ani sa se ia la intrecere cu societatile de credit de consum in ofertele speciale de finantare, modelul fiind acela al retailerilor care accelereaza prin lansarea de oferte promotionale.