“Este dificil pentru o companie sa investeasca daca nu stie strategia pe termen mediu a statului. Planurile de afaceri sunt facute de regula pe o perioada mai lunga de un an, dar in contextul actual, cand legile fiscale sunt schimbate si publicate inainte de a intra in vigoare, un plan de afaceri este dificil de realizat inca de la inceput. Planificarea in detaliu este foarte importanta, dar mediul fiscal actual aduce un dezavantaj major comparativ cu alte tari”, explica René Schöb, partener in cadrul LeitnerLeitner.

In acelasi timp, respondentii sondajului considera ca legile si prevederile publicate in Monitorul Oficial sunt greu de inteles, de aplicat si de urmat. Doar 39 % din respondenti folosec Monitorul Oficial ca sursa principala de informare in domeniul fiscal, in timp ce 44 % se indreapta catre consultanti fiscali independenti (25 %) sau canale media (14 %).

Autoritatile fiscale sunt birocratice, rigide si fara suficienta expertiza, conform sondajului. O mica parte dintre respondenti, numai 25 %, considera ca autoritatile fiscale sunt cooperante, iar 27 % spun ca acestea au cunostintele necesare.