Conform cercetarii, 34% dintre romanii din mediul urban detin individual o forma de credit. Cele mai raspandite sunt creditele bancare, in timp ce imprumuturile in magazine si cele de tip leasing au o penetrare mai scazuta.

In ceea ce priveste intentiile de contractare a unui credit, 89% dintre romani nu intentioneaza sa se indatoreze in acest an si numai 6% planuiesc sa ia un imprumut, sub forma de credit bancar (5%), leasing (2%) si/sau imprumut in magazin (2%).

Majoritatea celor care intentioneaza sa ia un imprumut spun ca vor opta pentru un credit bancar, cu scadenta de cinci-sase ani si o rata lunara de aproximativ 600 de lei.

Creditele bancare vor fi destinate in principal reamenajarii sau achizitiei unei locuinte, aceste doua scopuri fiind mentionate de 23%, respectiv 15% dintre cei care ar urma sa contracteze credite. Refinantarea, acoperirea cheltuielilor de zi cu zi, cumpararea unei masini si studiile personale sau ale copiilor sunt alte motive pentru care romanii s-ar indatora la banci.

Studiul a fost realizat pentru Mediafax de firma de cercetare 360insights in perioada aprilie - mai 2010, in randul a 800 de persoane din mediul urban, femei si barbati, cu varste cuprinse intre 16 si 64 de ani.