Plata asigurarilor de sanatate ar trebui sa fie lasata in cea mai mare parte la libera alegere a contribuabilului, pentru a-si putea alege furnizorul de servicii de sanatate, contribuind astfel si la dezvoltarea unui sistem privat de sanatate, potrivit Uniunii.

"Astazi, femeia de serviciu si directorul general, desi contribuie de la simplu la zece ori mai mult, beneficiaza de servicii de sanatate din ce in ce mai putine si de mai proasta calitate din partea statului. Statul ar trebui sa intre in competitie cu sistemul privat de servicii medicale si sa atraga clientii prin serviciile oferite si nu prin impunere", a declarat presedintele UNTRR, Constantin Isaac.

Contributiile catre fondul de sanatate sunt de 5,2% pentru angajator si de 5,5% pentru angajat.

"Imparteala intre angajat si angajator este iluzorie, cifrele fiind cumulate in costul unei companii cu angajatii sai, toti banii sunt platiti de companie, nu sunt adusi de acasa de angajat. Similar, sistemul de pensii de stat - care si-a pierdut credibilitatea in istoria recenta - ar trebui lasat in competitie cu sistemele private", spun reprezentantii UNTRR.

Totodata, UNTRR solicita instituirea dreptului pentru angajator de a stabili obiective de performanta individuala, eliminarea restrictiilor de a face angajari dupa concedieri, astfel incat companiile sa poata reveni pe piata, modificarea criteriilor la concedierea colectiva, liberalizarea conditiilor pentru angajatii temporari si modificarea prevederilor referitoare la timpul de lucru, in special la transporturile rutiere.

"Concedierile se fac mai mult din cauze sociale. Daca angajatul are copii, daca are casa, si nu dupa eficienta lor. Trebuie sa ai parametri de performanta pentru angajati, pentru ca altfel concurenta te va elimina", a afirmat presedintele UNTRR.

Potrivit UNTRR, contractele colective de munca reprezinta o discriminare la nivel national, avand in vedere conditiile economice diverse dintre zonele tarii.

Citeste si:

"Nu cred ca sunt aceleasi conditii de munca in judetul Vaslui fata de judetul Timis", a spus secretarul general al UNTRR, Radu Dinescu.

El a spus ca pentru a angaja o persoana in activitatea de transporturi se parcurg intai patru tipuri de contracte colective - la nivel national, pe ramura, pe grup de unitati, pe unitate si abia la sfarsit se incheie contractul individual de munca.

O alta solicitare a UNTRR vizeaza sanctionarea muncii la negru, care creeaza un dezechilibru in piata prin transportatorii care ofera preturi de dumping si creeaza concurenta neloiala.

Guvernul a aprobat insa, luni, proiectul de modificare a Codului Muncii si va trimite documentul la Parlament, in vederea angajarii raspunderii.

Proiectul a fost discutat de Executiv in prima lectura in sedinta de miercuri, iar Guvernul a anuntat ca asteapta avizul Consiliului Economic si Social, inainte de a aproba documentul.

Vineri reprezentantii Guvernului si cei ai sindicatelor au analizat noua forma a Codului Muncii, dar fara sa ajunga la un acord in privinta modificarilor.