Conducerea Panasonic Romania, subsidiara producatorului japonez de electronice si electrocasnice, isi doreste sa inregistreze in acest an in jur de 7% din vanzarile de televizoare cu ecran plat de pe piata locala estimate sa ajunga la circa 600.000 de unitati, a declarat directorul general al companiei, Stefan Ichim.
Managerul nu a precizat care a fost cota de piata inregistrata de companie anul trecut cand vanzarile de televizoare cu ecran plat (LCD, plasme si modele cu LED) au fost de aproximativ 500.000 de exemplare.

Pentru anul financiar care s-a incheiat la 31 martie 2011, Panasonic Romania a inregistrat afaceri de 57,7 milioane de euro, mai mult 5% fata de anul fiscal anterior cand businessul companiei a fost de 55 de milioane de euro.

Insa pentru acest an financiar (aprilie 2011-martie 2012), Ichim mizeaza pe un avans cu circa 20% a cifrei de afaceri, cresterea datorandu-se in special majorarii cu 20% a vanzarilor de televizoare, segment care reprezinta in jur de 75% din businessul Panasonic Romania.

De altfel, in primele trei luni ale anului, cresterea vanzarilor de televizoare a fost de circa 20% fata de aceeasi perioada din 2010.

Compania va comercializa in curand pe piata locala o noua linie de televizoare 3D, producatorul ajungand in prezent la 14 modele cu tehnologia tridimensionala. Noua gama cuprinde seriile NeoPlasma 3D, VT30, GT30, ST30, 3D LED LCD, DT 35 si DT30. Pentru televizoarele VT30, gama de varf a televizoarelor Panasonic, preturile sunt intre 7.700 si 18.000 de lei.

Producatorul asiatic a vandut anul trecut putin peste 1.000 de televizoare 3D, intreaha piata fiind in jurul a 4.000 de unitati, adica aproape 1% din totalul televizoarelor cu ecran plat vandut in Romania. [Citeste un material despre vanzarile de televizoare pe piata locala aici: Razboiul televizoarelor: LCD vs. plasma vs. 3D]

In primavara anului trecut, cand au fost lansate primele televizoare 3D in Romania, conducerea Panasonic estima ca intreaga piata va ajunge la circa 3.000 de exemplare. Cresterea peste asteptari a fost determinata de micsoararea cu 30-40% a preturilor spre finalul anului fata de momentul lansarii. De exemplu, daca unele modele cu diagonala de 42 de inchi costau la inceput 10.000 de lei, in prezent acestea costa 4.000 de lei.

" In 2011, ne asteptam sa continue reducerea preturilor datorita competitiei de pe piata. Noi am extins gama de produse, am adus in Romania televizoare 3D fabricate pe baza tehnologiei LED si ne asteptam ca si concurenta sa lanseze noi modele", a mai spus Ichim.

Pentru acest an, compania nipona estimeaza ca va vinde in jur de 2.000 de televizoare 3D, iar piata va fi de aproximativ 8.000-10.000 unitati.

"Ne asteptam sa revina consumul la plafoanele normale, insa nu va atinge nivelul din 2008. Un alt motiv al cresterii este si eroziunea preturilor, fenomen general pe toate pietele, odata cu noile tehnologii si produse aparute", a adaugat seful Panasonic Romania.






Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri