Daca televizoarele cu plasma folosesc o tehnologie diferita in comparatie cu televizoarele LCD, cele 3D folosesc drept suport atat tehnologia LCD, cat si cea a plasmei. Ce plusuri sau minusuri au aceste tipuri de televizoare si cum merg vanzarile pe fiecare categorie, pe plan local, afla de la reprezentantii Sony si LG Romania.
Care sunt caracteristicile principale care diferentiaza un televizor LCD fata de un televizor cu plasma sau fata de un televizor 3D? "Primul lucru demn de mentionat este acela legat de diferentele dintre cele trei categorii: daca televizoarele cu plasma folosesc o tehnologie diferita in comparatie cu televizoarele LCD, televizoarele 3D folosesc drept suport atat tehnologia LCD, cat si cea a plasmei. Din acest motiv, diferentele sunt intre tehnologia LCD si cea care utilizeaza plasma", potrivit lui Taiju Ishikawa (foto), managerul filialei locale a producatorului japonez de electronice Sony.

Televizoarele 3D de la Sony sunt dezvoltate pe platforma LED, deoarece Sony nu produce televizoare cu plasma. Cele LCD difera fata de cele cu plasma in primul rand prin gradul de iluminare folosit; in plus, acestea sunt mai luminoase decat cele cu plasma si sunt mult mai rezistente la lumina solara si la cea artificiala. LCD-urile sunt mai rezistente la procesele de utilizare indelungata, in special daca ne gandim la utilizatorii care le folosesc in mod frecvent pentru jocuri sau conectate la un PC. Mai mult, televizoarele LCD consuma mai putin curent electric decat cele cu plasma, dupa cum arata Ishikawa.

Din punct de vedere al mediului de vizualizare, tehnologia 3D in sine nu difera fata de celelalte, este de parere Sorin Spinu, director de vanzari pe divizia de Home Entertainment la LG Electronics Romania.

"Cand vorbim de calitatea imaginii afisate pe ecran, recomandam televizoarele Full HD cu 100 HZ, indiferent daca este vorba despre tehnologia LCD, LED sau cu plasma", spune el.

Piata televizoarelor 3D reprezinta in acest moment aproximativ 1% din totalul pietei de televizoare (fara CRT), intr-un context in care televizoarele cu plasma au ajuns la un procentaj cuprins intre 10-12%, conform estimarilor LG, iar cel al televizoarelor LCD si LED la 88-90%.

"Cresterea televizoarelor cu tehnologie LED este accentuata, acest lucru putandu-l remarca din propriile rezultate ale LG. Astfel, in cursul ultimelor cinci luni, am inregistrat o dublare a sell-out-ului de la luna la luna, la acest tip de tehnologie; acest dinamism ne determina sa credem ca anul viitor 30-35% din totalul pietei de televizoare va fi ocupata de cea a televizoarelor LED", a completat Spinu.

De asemenea, interesul romanilor pentru televizoare a crescut odata cu lansarea noilor televizoare 3D. Romanii au demonstrat un interes mult mai accentuat pentru aceste produse, decat am estimat initial. Predictiile noastre in ceea ce priveste vanzarile de televizoare 3D au fost depasite, explica Taiju Ishikawa.

Totusi, pe segmentul de TV, cel putin la nivel local, televizoarele cu tub catodic domina piata. In cat timp se va termina ciclul de trecere de la televizoarele cu tub catodic la cele de ultima? Rata de inlocuire a televizoarelor CRT cu televizoare LCD si plasma, iar, in ultima vreme LED, a crescut, ce-i drept, insa, cu toate acestea, se remarca faptul ca principalul criteriu de achizitie a unui televizor cu tub catodic ramane pretul, in ciuda consumului mai mare de energie pe care il au aceste tipuri de televizoare.

In 2010, vanzarile pe segmentul televizoarelor au crescut, in comparatie cu primele noua luni ale anului trecut. "Rezultatele bune s-au inregistrat datorita semalelor de crestere economica; in ciuda momentelor dificile pe care acest an le-a adus (de exemplu cresterea taxei pe valoarea adaugata), lucrurile evolueaza intr-o directie buna", conform sefului Sony in Romania.

Compania se asteapta ca ultimul trimestru al acestui an sa fie mult mai bun decat cel similar din 2009 si estimeaza o crestere de 30% pentru sfarsitul lui 2010 pe toate categoriile de produse.

Vanzarile LG pe divizia de Home Entertainment au crescut in medie cu 18-20% anul acesta comparativ cu 2009, in conditiile unei piete in scadere. Printre factorii care au favorizat cresterea se numara o buna distributie in piata si o adaptare la nevoile consumatorilor.

Pentru ultimele trei luni ale anului, Sorin Spinu estimeaza un volum de vanzari cel putin similar cu cel inregistrat anul trecut.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri