Compania japoneza a fost reclamata la un tribunal federal din San Francisco pentru ca utilizatorii au fost expusi furturilor de pe cardurile lor de credit, intrucat au fost informati cu intarziere in legatura cu atacul informatic.

In plus, autoritati de reglementare din Connecticut (SUA), Marea Britanie si Irlanda au declansat investigatii.

Makiko Noda, purtatoare de cuvant a companiei in Tokyo, a refuzat sa comenteze deoarece compania nu a fost notificata oficial despre actiunile legale impotriva sa.

Sony sustine ca a informat abonatii cat mai curand posibil.

Directorul diviziei de aparatura electronica de consum, Kazuo Hirai, intentioneaza sa transforme serviciile online intr-o afacere de 300 de miliarde de yeni (3,6 miliarde dolari) in doi ani.

"Clientii si comerciantii au fost expusi la una dintre cele mai grave incalcari ale securitatii Internetului si la cea mai mare posibila frauda cu carduri de credit din istoria Statelor Unite", se arata in reclamatia de la tribunalul american.

In plangere, reclamantul Kristopher Johns din Birmingham, Alabama, vrea sa reprezinte persoane care au cumparat consola PlayStation, s-au abonat la PlayStation Network sau Qriocity si au fost afectati de blocarea serviciului sau incalcarea securitatii.

Platforma PlayStation Network ofera acces la jocuri online, filme si show-uri TV si a fost atacata in perioada 17-19 aprilie.

Sony a combinat datele clientilor PlayStation Network cu cele ale Qriocity, care ofera filme sau muzica in 11 tari, prin televizoare Bravia conectate la Internet sau prin playere Blu-ray.

"Am avut nevoie de mai multe zile de analize, pentru a intelege amploarea atacului. Apoi am informat clientii si am facut anuntul public", a declarat Patrick Saybold, purtator de cuvant al Sony.
Compania a precizat miercuri ca a angajat o firma de securitate in domeniul tehnologiei pentru a conduce investigatia si colaboreaza cu autoritatile.

Citeste si:

Sony a anuntat pe 26 aprilie ca incearca sa stabileasca daca au fost furate date referitoare la cardurile de credit. Intrusul a obtinut numele clientilor companiei, adresele de e-mail, datele de nastere, ID-uri, parole si istoricul achizitiilor.

"Efectuam o revizie generala a serverelor si reconstruim sistemul de la zero pentru a oferi un serviciu online sigur si stabil", a spus Noda. Ea a adaugat ca momentul repunerii in functiune a serviciului nu a fost stabilit.

Sony risca inregistrarea unor costuri de mai multe zeci de milioane de dolari, a declarat Marc Zwillinger, partener la firma de avocatura Zwillinger Genetski din Washington.

In cazuri similare, companiile au platit minim un dolar pe client, pentru infiintarea unor linii speciale pentru relatiile cu acestia.

Costul final va depinde de nivelul daunelor provocate de atacul informatic.

Purtatori de cuvant al Wells Fargo, American Express si MasterCard au declarat ca monitorizeaza conturile detinatorilor de carduri si nu au constatat activitati neautorizate legate de Sony.

PlayStation Network are 36 de milioane de abonati in Statele Unite, 32 de milioane in Europa si noua milioane in Japonia si restul Asiei, a spus Noda.

In anul fiscal incheiat in martie 2010, divizia de jocuri a Sony a generat vanzari de 9,07 miliarde de dolari, respectiv 12% din veniturile totale ale grupului.

Sony risca si amenzi din partea autoritatilor de reglementare, daca acestea vor constata ca nu a reactionat corect, dar costurile ar putea fi amplificate de reticenta parintilor de a cumpara produsele companiei, din cauza temerilor legate de respectarea drepturilor la viata privata ale copiilor.