Amazon.com, cel mai mare magazin online din lume, a anuntat la sfarsitul sapatamanii trecute ca va folosi tehnologia Microsoft pentru motorul sau de cautare A9, informeaza publicatia Financial Times. Aceasta miscare reprezinta o mare pierdere pentru Google, cel mai utilizat motor de cautare la nivel mondial, care reprezenta motorul de cautare folosit de catre retailerul online.

Directorul executiv al diviziei A9 a Amazon, David Tennenhouse, a declarat ca aceasta schimbare a survenit in urma optiunii de cautare Windows Live care a fost caracterizata ca fiind foarte rapida. Tennenhouse a mai adaugat ca contractul cu Google a expirat si nu a mai fost prelungit, retailerul online dorind sa ofere utilizatorilor sai si alte optiuni de cautare pe care Microsoft le ofera in cadrul noului sau browser. Motorul Amazon de cautare, A9, imparte subiectele cautate in mai multe categorii precum carti, bloguri sau cautari generale pe Internet.

Google reclama Microsoft la Comisia Europeana

Google si Yahoo si-au construit imperii financiare bazate pe motoarele de cautare, in timp ce Microsoft a neglijat acest segment. Insa gigantul IT contraataca perin Windows Live, sperand sa atraga o buna parte din sumele rezultate din publicitatea online. Noul browser Microsoft combina o varietate de servicii, de la mesageria instant la cautarile pe Internet.

Citeste si:

Acestea din urma reprezinta si motivul de nemultumire pentru Google, care nu a renuntat asa de usor dupa pierderea unuia din cei mai importanti parteneri ai sai, Amazon. Google a inaintat mai multe plangeri comisiilor care vegheaza la respectare legilor concurentei in SUA si Uniunea Europeana, reclamand faptul ca noul browser Microsoft contine o fereastra mica pentru cautarea pe Web, fara a fi necesara deschiderea unei noi ferestre de Internet, utilizatorii fiind directionati catre motorul MSN. Discutiile dintre cei doi giganti nu au ajuns la nici un rezultat, Google reclamand practica Microsoft la Departamentul de Justitie din SUA si la Comisia Europeana.

Oficialii Microsoft nu au comentat plangerile Google sau motivele pentru care Amazon nu a prelungit parteneriatul cu Google, rezumandu-se la precieri pozitive asupra noului contract cu retailerul online. “Este o noua oportunitate pentru noi de a familiariza utilizatorii cu brandul Windows Live”, a declarat Justin Osmer, Senior Product Manager la divizia Microsoft de cautare online, MSN. “Noi vedem aceasta cursa ma mult ca un maraton decat ca un sprint”, a adaugat acesta referindu-se la competitia dintre companiile care ofera servicii de cautare online.

Declaratiile oficialului Microsoft sunt intarite si de comentariile analistilor, care estimeaza ca noile mutari ale Microsoft nu vor fi resimtite pe piata in viitorul apropiat. Google ramane liderul incontestabil al pietei, cu un procent de 49% din totalul cautarilor in SUA, fiind in crestere potrivit unui studiu Nielsen//NetRatings. De asemenea, cota Yahoo a crescut la 22%, in timp ce Microst a pierdut in luna martie trei procente, ajungand la 11% din cautarile din SUA.