UPDATE, luni, 26 noiembrie: Cele mai mari vanzari pentru ziua de Black Friday au fost inregistrate de eMag, retailerul online raportand vanzari 12 milioane de euro, in timp ce la nivelul intregului weekend de reduceri prima pozitie se imparte intre Altex si eMag, cele doua companii anuntand incasari de 15 milioane de euro. La inceputul saptamanii trecute conducerea Altex miza pe incasari de circa 5 milioane de euro.

De asemenea, Flanco a bifat vanzari de aproximativ 12 milioane de euro in trei zile de campanie Black Friday.

Sume mai mici, dar peste asteptarile initiale au fost raportate si in cazul Domo, F64, Evomag, Oktal, Koyos sau PC Garage.

Managementul Domo mizeaza pe vanzari de circa 3-4 milioane de euro pentru patru zile de reduceri (22-25 noiembrie), iar pentru retaileri precum F64, Evomag, Oktal, Koyos, PC Garage, Cel.ro, Azerty, vanzarile au fost in jurul 1-2 milioane de euro.

Altex si eMag au vandut cel mai mult. eMag a avut cele mai mari vanzari intr-o singura zi

eMag, cel mai mare retailer online din Romania, a inregistrat vanzari de 12 milioane de euro, fiind compania care a inregistrat cele mai mari vanzari intr-o singura zi de reduceri (23 noiembrie, ziua de Black Friday). Suma reprezinta aproximativ 7% din cifra de afaceri de circa 180 de milioane de euro pe care conducerea eMag o asteapta pentru intreg anul acesta.

Compania a inregistrat peste 92.000 de comenzi pentru 150.000 de produse si peste doua milioane de vizite, potrivit datelor oferite de companie de catre Iulian Stanciu, directorul general al companiei. eMag a oferit reduceri la peste 300 de tipuri de produse din toate categoriile si nivelurile de pret.

In intregul weekend (23-25 noiembrie), eMag a vandut circa 180.000 de produse in valoare de 15 milioane de euro.

Altex Romania, cel mai mare retailer de electronice, electrocasnice si IT de pe piata locala, a avut cele mai mari incasari, de 15 milioane de euro, insa compania a oferit promotii timp de trei zile (intreg weekendul 23-25 noiembrie). Numai vineri, in prima zi a promotiilor de Black Friday, retailerul a inregistrat vanzari in jurul a 6 milioane de euro in magazinele Altex si Media Galaxy. Conducerea Altex se astepta initial sa aiba incasari de circa 5 milioane de euro pentru intreg weekendul de reduceri.

Flanco, al treilea retailer de pe piata locala, a inregistrat vanzari de 55 mil. lei (aproximativ 12,1 milioane de euro), cu 80% mai mult decat la prima editie, pe o suprafata de vanzare cu 20% mai mare decat anul trecut. Peste 500.000 de vizitatori au trecut pragul magazinelor Flanco si aproximativ 100.000 de consumatori au ales cel putin un produs din oferta Black Friday in cele trei zile de campanie.

Domo: Am vandut de patru ori mai mult decat in 2011

Lorand Szarvadi, directorul general al retelei de magazine Domo, a declarat pentru wall-street.ro ca estimeaza pentru cele patru zile de reduceri (22-25 noiembrie) incasari de circa 3-4 milioane de euro. Suma este mai mare de patru ori comparativ cu editia de anul trecut a Black Friday.

Aproximativ o treime dintre vanzari au fost generate de site-ul Domo.ro, iar restul au fost prin reteaua de aproximativ 100 de magazine. Managerul a mai spus ca vineri, de Black Friday, a limitat traficul pe site timp de doua ore din cauza numarului mare de vizitatori. Pe 22 noiembrie, cu o zi inainte de Black Friday, site-ul Domo a inregistrat circa 225.000 de vizitatori, mai mult decat inregistreaza in general intr-o saptamana intreaga (aproximativ 200.000 de vizitatori).

Mihai Patrascu, CEO si fondator Evomag.ro, estima vineri dupa-amiaza vanzari de circa 700.000 de euro, de cinci ori mai mari fata de o zi normala.

Citeste si:

“Cele mai cautate game de produse au fost laptopurile, acestea reprezentand 20% din vanzari, urmate de aparatele foto (10%), solutiile de printing (8%), dar si smartphone-urile, tablete sau televizoarele LED (7-8%)”, a precizat Patrascu.
Valoarea medie a unei comenzi a fost de 220 de euro, fata de 150 de euro intr-o zi normala.

Conducerea retailerului online Oktal.ro miza pe incasari de peste un milion de euro de Black Friday.

“Pana la ora pranzului au fost plasate circa 1.500 de comenzi care au totalizat aproximativ 400.000 de euro. La finalul zilei estimam o crestere a numarului de comenzi la peste 5.000 care ar putea genera incasari de peste 1 milion de euro”, declara vineri pentru wall-street.ro, Dan Dumitrescu, director general al Oktal.ro.

Koyos: In primele ore de promotie am vandut cat intrega zi Black Friday din 2011

Pe de alta parte, Dana Iorga, directorul general al Koyos.ro, a afirmat pentru wall-street.ro ca initial a estimat o triplare a vanzarilor fata de campania Black Friday de anul trecut. Ea nu a oferit detalii despre valoarea vanzarilor retailerului, aceste date urmand sa fie prezentate intr-un comunicat de presa la inceputul acestei saptamani.

„La numai o ora de la deschiderea promotiei am avut un numar de comenzi echivalente cu numarul total de comenzi de Black Friday de anul trecut. Pana la aceasta ora (n.red. vineri, 23 noiembrie, ora 18) aproape toate produsele din promotie s-au epuizat. Asa ca toate produsele aflate la oferta s-au vandut foarte bine”, a mai spus managerul.

Conducerea magazinului online a investit peste 1,5 milioane de euro in servere (memorii si procesoare), in aplicatii soft si ERP-uri pentru ca site-ul sa faca numarului de clienti de Black Friday. Pana vineri, 23 noiembrie, la ora 18.00 traficul site-ului a fost de 20 de ori mai mare decat intr-o zi normala.

Si F64 Studio, cel mai mare retailer specializat in echipamente foto-video de pe piata locala, a avut reduceri intregul weekend (23-25 noiembrie). Pana vineri in jurul orei 15.00, comenzile inregistrate au fost de 20 de ori mai mare fata de numarul estimat initial. Produsele care au inregistrat vanzari in timp record au fost in primul rand aparatele foto (in special, ofertele Nikon si Sony), urmate de obiective si accesorii. Si traficul pe site a depasit estimarile initiale, cresterea fiind de 20 de ori mai mare decat in mod obisnuit.

Ce este si de unde vine numele Black Friday

Black Friday (Vinerea Neagra) este un concept preluat din SUA care marcheaza debutul cumparaturilor de Craciun pe piata americana.

Evenimentul are loc in prima vineri dupa Ziua Recunostintei si este una dintre zilele cu cele mai mari reduceri de preturi si vanzari in randul magazinelor din America. Pentru ca toata lumea sa poate profita de cele mai bune oferte, majoritatea companiilor ofera zi libera angajatilor sai.

Reducerile de Black Friday au devenit foarte populare si in Romania incepand de anul trecut, cand mai multe site-uri au ramas fara produse pe stoc si au fost blocate ca urmare a numarului mare de vizitatori.

Denumirea Black Friday provine din Philadelphia, unde era folosita pentru a descrie traficul extrem de dificil creat dupa Ziua Recunostintei. In prezent, termenul are conotatii economice intrucat in aceasta perioada retailerii se asteapta sa intre “pe negru”, adica sa aiba profit, in comparatie cu “pe rosu”, adica pierderi.