Teoretic vorbind, chiar daca scammer-ii reusesc sa fure bani dintr-un cont de e-banking sau e-payment, sumele pot fi returnate de catre banca sau ca rezultat al demersurilor legale. Cu toate acestea, studiul B2B International a relevat ca succesul este departe de a fi garantat. Numai 45% dintre utilizatorii care au fost victime ale fraudelor online si-au primit toti banii inapoi. Alti 14% au recuperat o parte a banilor furati, dar restul de 41% nu au primit nimic.
Tinand cont de plangerile a 33% dintre victime, banii reprezinta posesiunea cel mai greu de recuperat in cazul furturilor care au loc in timpul operatiunilor de e-payment. In 17% dintre cazuri banii au disparut in timpul sesiunilor de e-banking, in timp ce 13% dintre victime erau clienti ai magazinelor online. Bancile si magazinele online returneaza banii clientilor in proportie mai mare decat sistemele de e-payment – in general numai 12% dintre clientii online au fost despagubiti integral pentru pierderile care au avut loc din cauza unor atacuri malware, iar pentru clientii bancilor acest procent ajunge la 15%. Unul din zece respondenti au fost destul de norocosi incat sa isi primeasca toti banii inapoi. Multi dintre cei care si-au pierdut banii – 6% dintre magazinele online, 4% dintre clientii de online banking si 4% dintre utilizatorii sistemelor de e-payment – au raportat pierderi de bani nerecuperate.
In acelasi timp, multi utilizatori sunt increzatori ca tranzactiile lor sunt protejate de catre furnizorii acestor servicii. Rezultatele studiului B2B International au aratat ca 45% dintre respondenti considera ca banca este responsabila de returnarea banilor pierduti in timpul operatiunilor online si 42% dintre cei intervievati considera ca banca ar trebui sa ofere instrumente gratuite de securitate pentru a proteja transferurile de bani.
Astfel, se creeaza „o furtuna perfecta” – infractorii cibernetici simt ca pot face profit si isi intensifica eforturile de a fura banii de la utilizatori, in vreme ce acestia deleaga mare marte din masurile de protectie bancilor, serviciilor de e-payment si magazinelor online. Insa acestea nu pot sau nu vor tot timpul sa ofere nivelul necesar de protectie, fie din motive tehnice, fie din alte motive. Astfel, atacurile care vizeaza tranzactiile financiare sunt si mai atractive pentru infractorii cibernetici. Din fericire, exista o metoda sigura de ameliora aceasta situatie.
O solutie avansata de protectie reprezinta metoda perfecta de a creste nivelul de securitate a tranzactiilor online. Totusi, atunci cand un atac cibernetic vizeaza direct banii, este posibil ca protectia „universala” oferita de catre majoritatea produselor din clasa produselor de securitate pe internet sa nu fie de ajuns. Pentru a maximiza profiturile in urma atacurilor care isi ating tinta, infractorii cibernetici sunt dispusi sa investeasca in instrumentele malware dedicate si sofisticate pe care solutiile antivirus le detecteaza foarte greu. De exemplu, ei cumpara vulnerabilitatile din aplicatiile legitime, creeaza copii exacte ale site-urilor bancilor etc.
Kaspersky Lab este cel mai mare producator privat de solutii de securitate endpoint din lume, fiind inclus in topul primilor patru producatori de solutii pentru protectie endpoint la nivel mondial*. Pe parcursul celor 16 ani de existenta, Kaspersky Lab a ramas o companie inovatoare in domeniul securitatii informatice si ofera suite de protectie IT pentru utilizatori individuali, SMB si companii mari. Compania este prezenta in aproximativ 200 de tari si protejeaza peste 300 de milioane de utilizatori din intreaga lume.

Principalii concurenti ai Kaspersky Lab sunt BitDefender, ESET sau Symantec.