Cei aproximativ 3.000 de angajati lucreaza in Bucuresti, in apropiere de statia de metrou Aurel Vlaicu.

In jur de jumatate dintre salariati sunt implicati in departamente tehnice, iar cealalta jumatate pe proiecte non-tehnice in departamente precum: back-office, salarizare, bonitate financiara, consolidare financiara, contracte cu partenerii, social media. Numarul de angajati din zona de programare a devenit apropiat de cel din servicii non-tehnice in ultimii doi ani.

“Cresterea numarului de angajati in zona de IT vine ca urmare a diversificarii portofoliului de produse atat prin solutii dezvoltate intern cat si datorita achizitiilor pe care compania le face la nivel global. Un alt aspect a fost faptul ca am gasit usor oameni foarte buni, iar aici ma refer inclusiv la raportul calitate -pret. De asemenea, angajatii au competente bune atat din punct de vedere tehnic, dar si in privinta limbilor straine", a explicat Mindrutescu.

Prima multinationala IT care a deschis un centru de servicii

Oracle a deschis primul centru in 2003 si a inceput cu servicii de suport (back-office), fiind prima multinationala din zona de IT care a facut acest lucru. Ulterior s-au alaturat si alti jucatori din domeniu precum HP, IBM, Ericsson sau Ubisoft, iar, in prezent, domeniul serviciilor de suport inregistreaza printre cele mai mari cresteri in ceea ce priveste numarul de proiecte si de angajati. Pe langa companiile din IT care ofera servicii de suport si care recruteaza foarte multi absolventi de limbi straine, pe aceeasi piata concureaza si jucatori specialializati in externalizare precum Genpact, Accenture, Computer Generated Solutions, Competence Call Center, Wipro, WNS sau Stefanini.

"Am observat ca zona de servicii de suport este vazuta cumva peiorativ, nu stiu de ce, dar simt ca este vazuta cumva peiorativ. Serviciile care sunt oferite sunt insa foarte avansate, angajatii din Romania oferind servicii pentru intregul grup",

Angajatii Oracle din zona de servicii non-tehnice ofera suport in 27 de limbi straine si toti trec printr-o perioada de training atunci cand se alatura companiei. Acestia lucreza pentru alte departemante ale Oracle ori pentru clienti si parteneri ai companiei.

“De exemplu, cei care lucreaza pe zona de salarizare se ocupa de acest lucru pentru noi - pentru Oracle, deci clientii lor sunt clienti interni, alti angajati din grup”, explica Mindrutescu.

Un nou centru, in afara Bucurestiului: Recrutarea in Capitala a devenit dificila

In contextul in care competitia in Bucuresti este tot mai mare pentru recrutarea de specialisti IT, dar si pentru zona non-tehnica, Oracle are de gand sa deschida primul centru in afara Bucurestiului. Mindrutescu nu a oferit detalii despre cand si unde va fi deschis acest centru si nici cate persoane vor lucra in cadrul acestuia.

“Din 2003 si pana acum, noi am ramas in Bucuresti pentru ca este cel mai mare oras, aici este mult business si sunt multe universitati. Dar piata a devenit tot mai aglomerata si s-a pus problema deschiderii unui centru in afara Capitalei. Suntem intr-un astfel de proces, dar deocamdata nu pot oferi informatii despre cand si unde va fi construit”, a afirmat Mindrutescu.

Noul centru va fi unul tehnic, de programare.

El mai spune ca in ultimii ani in Bucuresti recrutarea a devenit dificila, insa acesta este un lucru firesc avand in vedere ca majoritatea companiilor mari au o reprezenta in Capitala si, astfel, multe dintre proiecte se desfasoara aici.

“Depinde si ce iti doresti. Trebuie sa te uiti la ce vrei din piata si ce fel de proiecte de crestere a oamenilor ai in companie. Pentru ca daca iti trebuie doar oameni seniori si vrei sa ii iei din alte companii, s-ar putea sa ai o problema in a-i gasi, dar si de costuri. Noi am promovat foarte mult intern, iar o mare parte dintre angajatii din middle si top management sunt salariati care lucreaza de 7-10 ani in companie”, spune seful Oracle.

Citeste si:

Media de varsta in cadrul Oracle Romania este in jurul a 30 de ani.

Cloud-ul revolutioneaza IT-ul precum a schimbat lumea motorul cu aburi

Oracle este cea mai mare companie de IT din Romania, cu afaceri de 703 milioane de lei si un profit net de 9 milioane de lei in 2014, conform Ministerului de Finante.

Mindrutescu nu a oferit foarte multe despre evolutia companiei anul acesta spunand ca datele sunt confidentiale ca urmare a listarii Oracle pe bursa.

"Cresterea va veni din zona tehnica pentru ca suntem compania cu cel mai mare portofoliu de produse din lume, iar pe acest segment este mai mult dinamism. Mizam pe cloud, digitalizare, internet of things, integrare si consolidare a bazelor de date. Noi investim foarte mult in solutiile de cloud, atat in partea tehnica, cat si in cea de vanzare. Cloud-ul va schimba IT-ul asa cum motorul cu aburi a schimbat lumea. Acest concept revolutioneaza IT-ul, dar si modul in care gandim. Este o schimbare a felului in care vor face business companiile de IT, dar si a tehnologiei. Pentru ca nu vei mai vinde licente de 10 milioane de euro, ci vei face 200.000 de euro pe luna. De exemplu, in zona de echipamente, inainte companiile isi cumparau servere si le puneau pe toate la subsolul cladirii si se transformau intr-o mica companie de IT. Ceea ce nu ar trebui. Companiile trebuie sa ramana in core business", explica managerul.

In jur de jumatate din businessul Oracle Romania este generat de proiecte publice, de stat, iar restul de zona privata. In sectorul privat, domeniile care generezeaza cel mai mare venituri sunt financiar-bancar, telecom si zona de IMM-uri (companii cu pana in 250 de angajati).

Mindrutescu, care din ianuarie a preluat si functia de lider pentru segmentul PaaS (platform-as-a-service) in zona zona Europei Centrale si de Est, afirma ca romanii sunt printre cei mai deschisi din regiune in privinta adoptiei de servicii si solutii cloud.

"Eu vad mai multa deschidere in Romania decat in alte tari din zona. Apetitul de risc, in sensul pozitiv- acela de curaj, al romanilor este destul de inalt. Cea mai mare deschidere este in domeniul telecomunicatiilor. Si, chiar daca sunt percepute ca fiind conservatoare, bancile au inceput sa foloseasca solutii cloud. Intr-adevar, nu folosesc cloud pentru aplicatii critice, dar de exemplu sunt banci care folosesc e-mailul in cloud", mai spune Mindrutescu.