Compania, de 23 de ani pe piata, are o retea de 109 magazine Altex si Media Galaxy si un portofoliu de 20.000 de articole electro-IT. In 2015, grupul a ajuns la o suprafata totala de vanzare de peste 120.000 mp. In ceea ce priveste volumul de vanzari, compania inregistreaza 20.000 de produse vandute zilnic in magazinele traditionale si pe platformele online – Altex.ro si Mediagalaxy.ro.

„Ponderea online-ului din totalul vanzarilor este de circa 20%, normala pentru o piata precum Romania”, considera Dan Ostahie.
Anul trecut, grupul Altex a marcat si cateva momente importante in evolutia celor doua branduri detinute. Reteaua de magazine Altex a preluat obligatiile Domo fata de fostii sai clienti, prin oferirea de solutii post-vanzare inclusiv fostilor clienti Domo in toate magazinele din tara. Totodata, Media Galaxy a inceput implementarea abordarii omnichannel si a adus o serie de inovatii in piata, precum serviciul „Telefon la Schimb”.

Compania urmareste anul acesta sa introduca posibilitatea precomenzilor in magazine, un prim test fiind facut cu cel mai nou terminal Samsung, Galaxy S7. „Practic, clientii vor putea testa noile produse foarte rapid si sa le si precomande”, subliniaza Ostahie. Totodata, compania va implementa posibilitatea achizitionarii produselor online si a returului, atunci cand este cazul, in magazine.

Provocari si evolutii

„Avem de depasit si provocari. Sa nu uitam ca este un an de alegeri, este important sa continuam reformele. Totodata ramane de vazut si cum va evolua legea darii in plata si implicit efectele asupra pietei imobiliare si ecourile pe orizontala spre alte piete”, completeaza Dan Ostahie.

Pe de alta parte, vom parcurge un an cu multiple competitii sportive, lucru care va duce la cresterea vanzarilor de televizoare cu circa 20%, de la 1 milion de unitati comercializate anul trecut, la 1,2 milioane anul acesta.

Citeste si:

„In 2017-2019 piata se va stabiliza, Altex va finaliza procedurile incepute cu un an in urma. Ne asteptam la o crestere a pietei, stimulata de scaderea TVA, de 10-15%. Anul trecut piata electroIT s-a ridicat la circa 1,5 miliarde de euro, in crestere cu 12,5% fata de 2014”, spun oficialii Altex.

Electronicele au insemnat 300 de milioane de euro, in crestere cu 8,2%. IT-ul a acoperit 420 milioane de euro, in crestere cu 4,3%, laptop-urile luand partea leului, cu 480.000 de unitati vandute. Telecom-ul a insemnat 370 de milioane de euro, crestere valorica cu 22%, numarul de smartphone-uri vandute fiind de 3 milioane de unitati, crestere valorica de 26%.

In prezent, Altex are 2.642 de angajati, compania urmand sa mai angajeze in functie de nevoile viitoare. „Nu mai punem accent pe cantitate, cand vorbim de magazine, ci de calitate. Da, vom mai deschide, dar doar acolo unde consideram ca aducem plus valoare”.

Principalii concurenti ai Altex sunt eMag, Flanco, dar si Cel.ro, PCGarage.ro sau Evomag.ro.