Yahoo Inc., portalul cu cei mai multi vizitatori la nivel global, a raportat o scadere de 38% a profitul net in trimestrul al treilea comparativ cu perioada similara din 2005. Profitul inregistrat de Yahoo a fost de 158,5 milioane de dolari comparativ cu 253,8 milioane in urma cu un an. Veniturile companiei se vor ridica la aproxiamtiv 1,2 miliarde de dolari, mai mici decat estimarile analistilor de 1,31 miliarde de dolari.

Rezultatele financiare ale Yahoo reprezinta consecinta intensificarii competitiei pe piata, Google reusind in continuare sa isi majoreze cota in timp ce Yahoo este in scadere. In plus, in ultimul an au aparut noi jucatori, precum YouTube, MySpace sau Facebook, care au atras intr-un rastimp foarte scurt zeci de milioane de vizitatori, devenind astfel tentanti pentru advertiseri.

Analistii sunt insa increzatori in evolutia Yahoo, oficialii companiei americane anuntand in acelasi timp cu rezultatele financiare si lansarea noului software de plasare a publicitatii online. Project Panama, denumirea noii platforme Yahoo, a fost conceput pentru a oferi rezultate mult mai bune in ceea ce priveste plasarea publicitatii contextuale pe Internet, Google obtinand cu 50% mai multe venituri din publicitatea contextuala comparativ cu Yahoo.

Oficialii Yahoo s-au aratat dezamagiti de actualele rezultate, precizand ca Project Panama va incepe sa dea roade din punct de vedere financiar cel mai devreme in primavara lui 2007. Directorul financiar al Yahoo, Susan Decker, a preconizat de asemenea rezultate mai slabe pentru ultimul trimestru din 2006 decat cele estimate initial.

Citeste si:

Yahoo obtine venituri din publicitate tot mai reduse, desi portalul pastreaza in continuare cel mai mare numar de vizitatori per total din www cat si cel mai folosit serviciu de e-mail din lume. Cu toate acestea, Google obtine venituri mult mai mari din publicitatea online, avand o cota de piata aproape dubla comparativ cu Yahoo in ceea ce priveste cautarea pe Internet, in timp ce YouTube sau MySpace devin tot mai populare, fapt ce duce la micsorarea veniturilor obtinute de Yahoo din publicitate.

In plus, Yahoo a pierdut pana in acest moment toat luptele duse cu competitorii sai, care au achizitionat jucatori importanti cu un trafic considerabil sau au incheiat contracte preferentiale pentru plasarea publicitatii cu alte trusturi media online. Google a platit de curand 1,65 miliarde de dolari pentru a intra in posesia YouTube si a incheiat un contract cu MySpace in urma caruia va avea exclusivitate in plasarea publicitatii in urmatorii trei ani.

Google isi va face publice rezultatele financiare pe 19 octombrie.