Provision Security, divizia de distributie de produse si servicii IT de securitate a grupului Provision, a incheiat anul 2006 cu o cifra de afaceri de 3,04 milioane euro, in crestere cu 40% fata de anul 2005, conform datelor comunicate de reprezentantii companiei.

Provision IT Group, care include si divizia de distributie multimedia, a finalizat anul 2006 cu o cifra de afaceri de aproximativ 5,33 milioane euro, in crestere fata de 3,59 milioane euro (12,179 milioane lei), inregistrati in 2005. Profitul companiei in 2005 a fost de aproximativ 125.000 de euro, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finante.

Avem asteptari mari pentru anul 2007, vizand o crestere de peste 120 % in zona serviciilor profesionale si o crestere in jur de 100% pentru divizia de distributie de tehnologii de securitate, a declarat pentru Wall-Street Executive Director Provision Security, Horatiu Bandoiu.

Oficialul Provision spune ca firmele romanesti incep sa constientizeze nevoia de a imbunatati atitudinea fata de amenintarile informatice, piata de securitate a informatiei inregistrand o evolutie imbucuratoare in 2006. Informatiile pe care le primim de la clientii nostri ne arata ca piata romaneasca s-a maturizat si a inteles ca bugetele alocate securitatii informatiei inseamna o investitie in viitor, in protejarea celei mai importante resurse utilizate in procesele lor de business informatia a mai spus Horatiu Bandoiu.

Acesta spune ca piata romaneasca de profil evolueaza in salturi, fara o planificare riguroasa. O caracteristica esentiala a pietei romanesti este ca este o piata de proiecte, nu o piata clasica. Companiile romanesti au traversat cateva stadii interesante de dezvoltare iar atitudinea lor fata de amenintarile informatice a urmat aceasta dezvoltare: s-a inceput cu protectia perimetrului si cu ceva solutii antivirus si multi au ramas in acest stadiu. In plus, datorita putinelor resurse alocate securitatii IT, specialistii nostri au devenit experti in solutii open source, incercand sa se protejeze cat de cat, cu costuri minime si in ciuda faptului ca asta a presupus un patching frecvent, considera acesta.

Cu toate acestea, dupa o perioada de doi - trei ani in care cea mai mare parte a bugetelor IT s-a indreptat inspre achizitiile de hardware si solutii de business, sumele investite in securitatea informatiei au inceput creasca. Atitudinea companiilor fata de amenintarile informatice a inceput sa se schimbe, de la reactivitate 100% catre proactivitate si bune practici. E adevarat ca este foarte mult de recuperat, insa exista multe initiative interesante care ajuta la educarea pietei, a adaugat reprezentantul Provision.

Pentru 2007, Horatiu Bandoiu estimeaza ca migrarea asteptata de la simple atacuri izolate la un fenomen organizat de criminalitate informatica confirmata in 2006 va continua si pe parcursul acestui an. Acesta considera ca o mare parte din atacurile informatice vor specula faptul ca majoritatea companiilor inca prezinta o abordare traditionala a securitatii intarirea cu orice pret a perimetrului.

Aceasta atitudine prezinta doua riscuri majore, si anume vulnerabilitatea in fata unui atac informatic din interior (spionaj informatic) si vulnerabilitatea in fata atacurilor la nivel de aplicatie care permit ocolirea protectiilor traditionale si accesul la informatii sensibile folosind aplicatiile web, fie ele aplicatii de tip Internet Banking sau aplicatii de business deschise accesului utilizatorilor remote.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri