Procesul, care este acum cea mai mare provocare la care este supus Google de cand intentioneaza sa transforme YouTube intr-un vehicol major furnizare de advertising si divertisment, este intentat pentru "incalcare intentionata, masiva a copyright-ului”.

Viacom cere Google mai bine de 1 miliard de dolari pentru pagubele aduse, dar si pentru prevenirea incalcarilor viitoare. Viacom pretinde ca a descoperit pe YouTube aproximativ 160.000 de clipuri din programul sau, vazute de 1,5 miliarde ori de vizitatorii ai site-ului specializat in video-sharing, mai precis clipuri de pe Comedy Central, VH1 si Nickelodeon.

"Strategia YouTube a fost sa evite pasii proactivi si reducerea la zero a incalcarii acestor reguli. Modelul lor de business, care este bazat pe construirea traficului si vanzarea de publicitate chiar si in cazul unui continut fara licenta, este cu totul ilegal si este evident in conflict cu legile copyright-ului”, au mai precizat reprezentantii Viacom, citati de Seattle Post.

Citeste si:

Luna trecuta, Viacom a cerut YouTube sa scoata de pe site mai bine de 100.000 de clipuri fara autorizatie de copyright, asta dupa alte cateva luni de discutii intre cele doua companii.

Si alte companii de media au fost in discutii cu YouTube in legatura cu copyright-ul, dar unele, inclusiv CBS Corp. si General Electric al NBC Universal, au ajuns la o intelegere cu siteul de video-sharing, pentru licentierea materialelor furnizate. Universal Music Group, unitate a Vivendi SA, a amenintat ca va da in judecata YouTube, precizand ca este un nucleu al muzicii piratate, mai tarziu insa, ajungand si cu ei la o intelegere.

Actiunile Google au scazut cu 0.8% pana la 451.12 dolari la Bursa Nasdaq. Actiunile Viacom scazusera cu 1% pana la 39.15 dolari, pe Bursa New York Stock Exchange.