Yahoo a anuntat ca a semnat luni un acord cu editorii a 265 de publicatii din SUA care vor beneficia de serviciile de publicitate ale Yahoo pe site-urile proprii. In plus, publicatiile vor folosi tehnologia Yahoo de cautare pe Internet pe site-urile lor.

Acest acord vine dupa ce Google a preluat la finalul saptamanii trecute compania DoubleClick in schimbul sumei de 3,1 miliarde de dolari, devenind astfel jucatorul cu cea mai mare cota de piata din industrie (aproximativ 80% potrivit competitorilor sai). Rivalii Google s-au aratat de asemenea ingrijorati de afacerea facuta de Google, considerand ca preluarea DoubleClick nu este benefica pentru mediul concurential si ca instituie un monopol.

Contractul incheiat cu cele peste 260 de publicatii denota faptul ca Yahoo nu considera lupta incheiata, incercand in continuare sa isi largeasca portofoliul de site-uri care folosesc serviciile platformei Panama, lansate in urma cu cateva luni. Potrivit intelegerii incheiate, publicatiile vor furniza de asemenea si texte pentru site-urile de stiri ale Yahoo, precum Yahoo News sau Yahoo Finance.

Acordul poate fi considerat o victorie a Yahoo daca tinem seama de faptul ca respectivele site-uri utilizau serviciile DoubleClick, alegand sa schimbe furnizorul de anunturi publicitare dupa preluarea companiei de catre Google. “Acest acord este un pas important pentru industria ziarelor”, a declarat, citat de International Herald Tribune, directorul executiv al Belo, una din publicatiile care a ales serviciile Yahoo de mai multe luni.