Romania este printre cele mai scumpe piete de achizitie a iPod-ului Nano de 4GB, acesta ajungand la un pret de 266,6 dolari, cu circa 80% mai mult decat in SUA unde costa 149 dolari
Romania se situeaza pe locul noua potrivit indexului iPod CommSec bazat pe preturile din octombrie in dolari americani.

Una dintre cele mai mari banci australiene, Commonwealth Bank, a folosit ultima versiune a iPodului Nano, marca Apple, pentru a compara puterea de cumparare din 55 de tari, dar si pentru a arata rata de schimb globala, relateaza Reuters, citat de NewsIn.

"Acest studiu de piata a dus la deprecierea dolarului din SUA fata de aproape toate tarile din lume. Acest fapt reflecta de asemenea efectul tarifelor si taxelor din alte tari. Probabil ca brazilienii si argentinienii merg la cumparaturi in strainatate", a precizat seful economist la Commonwealth Bank, Craig James.

Un studiu facut de The Economist magazine, a precizat ca iPodul lansat recent in SUA, ajunge la cel mai scump pret de achizitie in Brazilia, fiind de 369,6 dolari.

Bulgaria se situeaza pe locul doi, oferind pentru Nano un pret de 318,6 dolari, iPod pe care Apple l-a introdus la acelasi pret ca modelul vechi, mult mai slab decat Nano.

Piata care ofera cel mai mic pret pentru iPodul Nano este Hong-Kong cu 148,2 dolari, la distante mici aflandu-se si SUA cu al doilea cel mai mic pret, de 149 dolari, urmata de Japonia cu 154,2 dolari si Taiwan cu 165,8 dolari. In China, unde playerul este fabricat, Nano costa 179,6 dolari, mai putin decat in Germania unde este 211,6 dolari, Franta 225,8 dolari si Coreea de Sud 180 dolari.

In interiorul zonei euro, pretul Nano difera de asemenea, retailerii din Grecia oferind cel mai mic pret.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri