Netflix, care are aproximativ 7 milioane de abonati, anuntase de ceva vreme ca incearca sa extinda sectorul de livrari de filme pe Internet, care ofera utilizatorilor circa 6.000 de filme si episoade TV.

Cele doua companii vor crea un set-top box care le va permite utilizatorilor sa urmareasca filme direct pe televizor, fara sa astepte ca acestea sa fie intai descarcate complet.

Reed Hastings, CEO Netflix, a declarat ca, parteneriatul cu LG Electronics este primul dintre multele care vor urma, precizand ca ia in considerare parteneriate cu producatorii de console conectate la Internet, dar si alaturi de companii de cablu sau satelit.

Potrivit specialistilor din industrie, inchiriatul filmelor online ar putea insemna incheierea misiunii pentru DVD, scrie TimesOnline.

„Suntem intr-o piesa in trei acte, iar acum ne aflam la inceputul celui de-al doilea”, spune purtatorul de cuvant al companiei Netflix, Steve Swasey.

Citeste si:

Astfel, in primul act, compania a trebuit sa convinga clientii sa inchirieze DVD-urile printr-un site care face posibila cautarea intr-o baza de date uriasa si recomanda filme pe baza alegerilor anterioare facute de fiecare client. DVD-urile sunt trimise si returnate prin servicii postale.

In cel de-al doilea act, Netflix ofera filme si emisiuni TV online, astfel ca utilizatorul le poate urmari pe calculator. Internetul ofera posibilitati de a cauta si de a alege pe care televizoarele nu le pot furniza, astfel ca se urmareste „mariajul” televizorului cu internetul, sustine Steve Swasey.

Al treilea act ar putea sa insemne sfarsitul DVD-ului, insa oficialul sustine ca nu poate spune cand vom asista la aceasta parte din scenariu. „Ciclul tipic al consumatorului dureaza 10 pana la 20 de ani, iar DVD-ul are aproape 10 ani”, spune Swasey.

In aceasta luna un alt parteneriat este asteptat sa se anunte in acest sector, de data aceasta intre Apple si Fox, studioul de film al News Corporation. Potrivit speculatiilor din piata, filmele si show-urile de televiziune produse de Fox vor fi disponibile pentru inchiriat prin iTunes, magazinul online al Apple, scrie TimesOnline.

Daca Apple domina piata de muzica online, pe segmentul filmelor trebuie sa concureze cu Amazon, Blockbuster, firmele de televiziune prin cablu si noii veniti ca Hulu.com, jointventure-ul dintre NBC si News Corp. Apple are deja receiverul Apple TV, care permite vizionarea filmelor din calculator pe ecranul televizorului, dar vanzarile au fost reduse. Competitia este asteptata sa devina mai dura pe aceasta piata, mai ales ca Microsoft si Sony au anuntat planuri pentru descarcarea de filme pe consolele de ultima generatie.