"Principalul motiv pentru cresterea de anul acesta este progresul inregistrat anul trecut cand piata a atins 35 milioane euro si cresterea increderii publicului in aceasta metoda de plata. Ca urmare, am constat si cresterea valorii medii a tranzactiei. Astfel, daca in perioada sarbatorilor de iarna 2007, valoarea medie a unei tranzactii s-a ridicat la suma de 72 euro, in perioada 15 ianuarie-14 februarie, aceasta s-a apropiat de 84 euro", a declarat Laurentiu Ghenciu, directorde vanzari al Gecad ePayment.

Cele mai cautate servicii au fost ofertele agentilor economici din domeniul turismului si transporturilor, acestea avand o pondere de 32% in totalul vanzarilor. Sunt urmate la distanta de produse electronice mici, cu o pondere de 8% si de produse specifice evenimentului cu o pondere de 6%. Numarul vanzarilor de Sf. Valentin s-a dublat in perioada 15 ianuarie-14 februarie, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

In SUA, valoarea medie a cumparaturilor de Sf. Valentin este de 123 dolari, conform estimarilor National Retail Federation (NRF). Conform aceleiasi institutii insa, pentru prima oara piata a stagnat in momentul apropierii unei sarbatori, reprezentantii ei declarand ca vanzarile din 2008 vor fi similare cu cele inregistrate in ianuarie-februarie 2007.

Citeste si:

Principalul motiv ar fi, conform studiului intreprins de NRF, dorinta americanilor de a inlocui cadourile cu alte modalitati de a petrece ziua de 14 februarie. Astfel, 48% dintre cei intervievati au declarat ca vor opta pentru o seara in oras sau un weekend in afara orasului. In ceea ce priveste produsele, cele mai cautate au fost bomboanele, florile, cupoanele cadou, cosmeticele, articolele de imbracaminte si felicitarile.

Pentru a-si maximiza profiturile cu ocazia acestor evenimente, comerciantii ar trebui sa inceapa pregatirile cu aproximativ o luna inainte, sa conceapa oferte speciale, sa modifice design-ul magazinului online pentru a se potrivi cu ocazia respectiva, sa implementeze o strategie de promovare inteligenta si sa se asigure ca au stocuri suficiente si capacitate de livrare. Cele mai multe plangeri ale cumparatorilor se refera la infrastructura logistica deficitara a multor magazine online.

Gecad ePayment este integrator de solutii pentru comert electronic si lider pe piata romaneasca de sisteme de plati online. Compania dezvolta si detine in prezent trei solutii proprietare – ePayment®, Avangate® si myAvangate. ePayment® este dedicata exclusiv pietei interne, tuturor persoanelor juridice care au o afacere comerciala online, in timp ce Avangate® si myAvangate se adreseaza atat pietei interne, cat si celei internationale de distributie electronica de software.