In ultimele 12 luni, numarul de minute petrecute pe site-ul social Facebook a crescut de la 500 de milioane la 2,4 miliarde, potrivit analistilor Nielsen Online.

Spre comparatie, numarul de minute petrecut pe MSN/Windows Live Messenger a scazut fata de aceeasi perioada a anului trecut, de la 3,2 miliarde la 2,4 miliarde.

Totodata, cercetatorii de la Nielsen sustin ca serviciile de instant messaging (IM) au inceput sa piarda teren in fata retelelor sociale ca mijloace de comunicare.

Astfel, minutele alocate IM-ului au scazut de la 3,9 miliarde la 2,9 miliarde, in timp ce timpul petrecut in spatiul site-urilor sociale a avansat de la 2,4 miliarde la cota 3,7 miliarde.

“Instant messaging-ul a cunoscut in ultimul timp o perioada nefasta in Marea Britanie, iar dominanta serviciilor de MSN Messenger se va sfarsi in curand, lasand loc retelei Facebook”, a declarat Alex Burmaster, internet analyst Nielsen Online.

Citeste si:

Acest lucru demonstreaza faptul ca spatiile online de comunicare s-au confruntat in ultimul timp cu o mutatie, alterand modul in care oamenii obisnuiau sa comunice in spatiul online, scriu cei de la Brand Republic.

“Va fi interesant de observat ce efecte va avea in continuare Facebook asupra aplicatiilor IM, dar si asupra jucatorilor curenti existenti in acest spatiu”, a adaugat Burmaster.

In plus, acesta a subliniat faptul ca utilizatorii de Internet nu petrec foarte mult timp in spatiul online comparativ cu anul precedent (33,3 miliarde de minute, adica o crestere de doar 4% fata de aprilie 2007) ceea ce inseamna ca daca unul dintre sectoarele digitale creste semnificativ in audienta, celelalte spatii au tendinta sa scada.

Alte site-uri pe care oamenii le folosesc din ce in ce mai des pentru a comunica sunt eBay, cu 1,7 miliarde de minute alocate de utilizatori, urmat de Google, care a crescut de la 700 de miliaone la 900 de milioane de minute si YouTube, de la 400 la 600 de miliaone de minute petrecute in acest spatiu, incheie Brand Republic.