Pentru 2008, compania are in target sa vanda 1000 de servere, intre 6000 si 8000 de unitati de desktopuri vandute si aproximativ 4000 de statii mobile.

Pana in momentul de fata, Maguay a vandut doar 350 de servere, procesul urmat de companie fiind acela de a plasa in prima jumatate a anului o treime din unitatile estimate, iar restul in urmatoarele sase luni.

Pe zona desktopurilor, in primul semestru s-au vandut 3500 de unitati, iar in ceea ce priveste segmentul laptopurilor, s-au comercializat aproximativ 800 de statii mobile, situatia pe aceasta ramura fiind asemanatoare cu cea din categoria serverelor.

“Pe segmentul notebook-urilor, cererea nu coincide cu oferta, fiindca de cele mai multe ori clientul nu este unul specializat, care sa stie de ce are nevoie”, afirma Eduard Pughin (foto), Operational Manager Maguay. De asemenea, consumatorii romani prefera sa achizitioneze un produs mai ieftin in loc sa investeasca intr-unul performant, care sa satisfaca cerintele pe termen lung.

Totusi, referitor la pozitionarea pe piata din Romania, Maguay acopera toata paleta de cereri venite din partea potentialilor consumatori, intrucat produsele oferite de companie sunt configurabile, destinate atat utilizatorilor individuali, cat si segmentului de afaceri, adauga Pughin.

In directiile domeniului IT, a doua jumatate a lui 2008 va aduce un echilibru intre cererea de laptopuri si cea de desktopuri (50% - 50%) de pe piata din Romania, asa cum se va intampla si la nivel mondial.

Trendul actual inclina insa in favoarea laptopurilor, desi acestea sunt vizate in principal de oamenii din mediul de business sau de cei care au nevoie de aceste sisteme tocmai datorita caracterului lor mobil, declara managerul operational al Maguay.

“Performanta laptopurilor creste insa, dar la fel cresc si necesitatile utilizatorilor, drept pentru care vor continua sa existe persoane care sa aiba nevoie de un PC puternic”, mentioneaza Eduard Pughin.

Citeste si:

Targetul Maguay pentru acest an este sa aiba 10% cota de piata. Pana in prezent, compania a obtinut 5 – 6% pe segmentul serverelor de pe piata multinationalelor, comparativ cu 40%, cat se afisase pe aceeasi piata in 2007.

Potrivit spuselor lui Pughin, la laptopuri nu se pune problema unei cote de piata, intrucat nu exista cereri atat de mari si un public pe masura, care sa le satisfaca.

Daca in luna februarie integratorul de sisteme IT lua in considerare achizitia unor companii de mici dimensiuni pentru a-si consolida pozitia regionala,pana la sfarsitul anului “Maguay nu are in plan cumpararea vreunei companii locale, dorinta noastra fiind aceea de a ne asocia cu cat mai multi parteneri din tara”, a spus, pentru Wall Street, managerul operational al companiei.

In plus, facand referire la pozitionarea viitoare a companiei pe piata romaneasca, Pughin a declarat ca Maguay vrea sa se afirme ca lider in segmentul system builderilor de la noi si sa atraga doi parteneri de calibru, atat din zona publica, cat si din cea privata.

“Luam in calcul asocierea cu anumiti furnizori de telefonie”, a spus Pughin, adaugand ca discutiile referitoare la acest subiect se poarta doar in plan intern, in cadrul companiei.

Compania Maguay, producator si distribuitor local de solutii informatice, a fost infiintata in anul 1997, are sediul central in Bucuresti si detine trei filiale in Targoviste, Ploiesti si Constanta. Compania are in prezent circa 60 de angajati.

Compania a realizat proiecte complexe de infrastructura IT pentru societati ca A&D Pharma si Interbrands Marketing&Distribution.