La conferinta pentru dezvoltatori din Portland, Yahoo este gata sa lanseze versiunea beta pentru Yahoo Zimbra Desktop, un program e-mail care cuprinde Yahoo Mail, AOL, Gmail, care aranjeaza conturile e-mail intr-un singur loc si permite utilizatorului sa citeasca, sa compuna si sa organize mesajele off-line.

Programul este un mare plus pentru Yahoo Mail, utilizat de peste 250 de milioane de oameni. Serviciul gratuit poate fi accesat de utilizatori chiar si atunci cand nu sunt logati la internet si ofera posibilitatea de a lucra cu aplicatii online. Cand verifica e-mail-ul, utilizatorii pot selecta ca pe langa text sa deschida harti digitale, servicii de conversie valutara si multe altele.

Co-fondatorul Zimbra, Satish Sharmaraj, a numit caracteristica gee-whiz “bunatatea Zimbra”. Compania cu o vechime de cinci ani, numita dupa cantecul Talking Heads, a inceput intr-o cafenea din Palo Alto, California, de la premisa ca e-mail-ul este spart. Yahoo a cheltuit 350 de milioane de dolari pentru a achizitiona Zimbra in 2007.

Zimbra este ultimul intrat in campul programelor de e-mail, in care sunt incluse Microsoft Outlook si Mozilla Thunderbird, si o mica parte a serviciilor de aranjare a e-mail-urilor, cum ar fi ClearContext si Xobni. Zimbra este diferit deoarece combina ambele servicii in timp ce utilizatorul este off-line.

Citeste si:

“E-mail-ul se supraincarca si ineficienta postei de intrari este dezastruoasa. Acest program va populariza notiunea de e-mail off-line”, a declarat Matt Cain, analist al companiei Gartner. “

Nu doar volumul de e-mail-uri a crescut, dar si mesajele au evoluat de la simple note la proiecte, a anuntat grupul non-profit Information Overload Research, un grup format din persoane fizice de la 30 de companii printre care IBM, Intel, Microsoft si Xerox.

Administrarea e-mail-ului este o parte-cheie a strategiei Yahoo. In ianuarie, Jerry Yang CEO-ul Yahoo a prezentat versiunea prototip a Yahoo Mail care ar transforma-o intr-un instrument de comunicare über. Noua platforma software va patrunde si in retelele sociale, acordand o prioritate mai mare mesajelor care sunt trimise intre prieteni.
Scopul Yahoo este de a ajunge principalul punct de trimitere online a mesajelor pentru consumatori.