Pana acum preturile la PC-uri par sa fi ramas aceleasi. Dar cumparatorii ar putea beneficia de oferte mai bune din incercarea companiilor producatoare de computere care vor evita sa aiba un stoc mare de produse nevandute pana la 31 decembrie.

Analistul Roger Kay de la Endpoint Technologies a declarat ca data neoficiala pentru de incepere a promotiilor de PC-uri pentru perioada Sarbatorilor a inceput mai devreme in ultimii ani. Pentru acest an Kay spune ca panica producatorilor de computere a inceput mai devreme si ar fi mirat daca in luna octombrie nu ar avea loc reduceri de preturi.

In general, producatorii de PC-uri au inregistrat marje de profit mici, asadar nu ne putem astepta ca preturile sa scada foarte tare. In plus, indiferent de ce reduceri de preturi fac, companiile vor prefera sa ofere pachete care includ soft-uri sau componente hardware, parand un produs mai atractiv sub aceasta forma. De asemenea, producatorii s-ar putea baza pe practicile vechi de atragere a cumparatorilor cu configuratii ieftine la preturi ieftine, dar vor incerca sa vanda la preturi mult mai mari, unitati mult mai puternice.

Patru dintre producatorii de top de PC-uri la nivel mondial, Dell, Hewlett-Packard, Acer si Lenovo, au refuzat sa comenteze in legatura cu preturile sau noile produse pe care se pregatesc sa le lanseze in lunile urmatoare. Eforturile de piata ale HP se axeaza in special pe linia de TouchSmart, computere cu ecran tactil, care au un pret cuprins intre 1.300 si 2.000 de dolari.

Al treilea producator de computere al Statelor Unite - Apple Inc., a lansat deja “colectia de sarbatori” de MacBook, dar cu modeste reduceri de preturi, de aproximativ 200 dolari.

Netbook-urile, laptop-urile compacte, ieftine si cu caracteristici mai slabe decat cele traditionale ar putea complica prezicerea reducerilor de preturi la PC-uri.

Citeste si:

Marii producatori de PC-uri si furnizori au adaugat cel putin un netbook la curentele linii de produse, la un pret mai mic decat al unui laptop de baza. Pretul unui astfel de laptop este mai mic de 500 dolari, iar Acer, care vinde modele Aspire pentru mai putin de 400 dolari, a anuntat ca va fi foarte agresiv in stabilirea preturilor mici la viitoarele sale netbook-uri.

Richard Klugman, analist al firmei de cercetare Majestic Research, a declarat ca in luna septembrie cumparatorii au cheltuit mult mai putini bani pentru achizitionarea de gadget-uri, care indica o estimare sumbra pentru vanzarile de Sarbatori. Totusi, el preconizeaza ca unele produse, cum ar fi netbook-urile, vor ramane in topul vanzarilor oricat de mult se vor inrautatii conditiile economice.

Trendul netbook-urilor ar putea ajuta producatorii de PC-uri sa pastreze volumele de unitati stabile in timpul sezonului de Sarbatori, chiar daca inseamna un declin in marjele de profit si venituri. De asemenea, ar putea cunoaste o reducere a cererii pentru PC-urile si laptop-urile traditionale.

Stephen Baker, analist al companiei de cercetare de piata NPD Group, a declarat ca netbook-ul este “card-ul de risc” al sezonului de Sarbatori, dar in cele din urma producatorii de PC-uri vor sa le situeze in detrimentul celor mai profitabile computere pe care le vand.

Baker e de parere ca problema producatorilor de PC-uri in acest an nu este cat de mult vor reduce preturile sau cat de mult vor pune accentul pe netbook-uri pentru a se alinia la bugetul cumparatorilor, ci mai important este daca oamenii vor merge in magazine pentru a face cumparaturi.