In cadrul evenimentului Check Point Experience, desfasurat la Londra la mijlocul lunii aprilie, compania a prezentat doua noi solutii de securitate – SmartEvent Software Blade, dedicata managementului unificat al securitatii si Check Point DLP, solutie network-based pentru prevenirea pierderii de date.

„Noi credem ca s-a trecut de faza in care furnizorul de solutii de securitate informatica era responsabil intru totul de ceea ce i se putea intampla utilizatorului din acest punct de vedere. Acum, o parte din responsabilitate trece si in contul celui care foloseste o solutie sau alta”, a spus, pentru Wall-Street, Michal Jarski, country manager Polonia, Romania si Bulgaria la Check Point Software Technologies.

Din acest punct de vedere, solutia lansata de companie in martie, Abra – care transforma orice PC intr-un desktop corporate complet securizat, oferind acces de oriunde la e-mail-urile, documentele si aplicatiile companiei, vine sa sustina noua filosofie a Check Point, expusa de Jarski.

Pentru managerul polonez, Romania, la fel ca Polonia si Bulgaria, tari pe care le coordoneaza, este o piata cu potential crescut la nivelul business-ului Check Point si una matura din punct de vedere al securitatii informatice.

Desi una dintre principalele dificultati cu care se va confrunta industria de securitate IT romaneasca este generata de multitudinea de solutii care raspund, fiecare punctual, unui anumit tip de problema, reprezentantul companiei considera ca situatia este pe cale sa se schimbe odata ce utilizatorii vor deveni mai responsabili.

De cealalta parte, Lucian Barnea, directorul de vanzari si coordonatorul afacerilor Check Point in Romania, crede ca problemele industriei locale de securitate IT sunt completate de „lipsa de viziune si management unitar in abordarea provocarilor din ce in ce mai complexe in ceea ce priveste asigurarea unei securitati IT avansate”.

In opinia lui Barnea, 2009 a fost un an extrem de dificil pentru economia globala, iar dificultatile nu au ocolit nici piata de securitate informatica din tara noastra.

„A fost un an care ne-a demonstrat ca flexibilitatea companiei, precum si o buna fundatie a produselor si solutiilor te pot pregati si ajuta sa infrunti orice fel de problema si chiar sa obtii crestere pe timp de criza. In 2009, Check Point a reusit sa obtina rezultate similare anului fiscal precedent, insa acest lucru a presupus un efort dublu”, a explicat el.

Planurile Check Point pentru Romania, dar si la nivel global, includ consolidarea pozitiei pe piata, dezvoltarea produselor de nisa, exploatarea la maxim a rezultatelor produselor ajunse deja la maturitate.

„Prin tehnologiile si solutiile pe care le dezvolta, Check Point va urmari sa ofere in continuare securitate totala pentru retele si puncte de lucru finale prin management integrat si simplificat. De asemenea, ne vom concentra sa oferim clientilor nostri securitate sporita, complexitate redusa si o mai mare eficienta operationala”, sustine directorul de vanzari al companiei pe plan local.

Totodata, Check Point are in plan, in 2010, sa creasca reteaua de parteneri din Romania. La nivel global, compania estimeaza ca isi va largi reteaua de parteneri cu aproximativ 30-40%. „Dorim sa avem o acoperire geografica mai buna, dar si o specializare pe principalele linii de business si de crestere in economie.”

Pentru furnizorul de solutii de securitate IT, alaturi de segmentele unde compania are o prezenta consolidata si sectoarele de nisa unde sunt introduse produse noi reprezinta un potential de crestere foarte mare.

Barnea, Check Point: Efort dublu, cu varfuri si coborasuri abrupte in 2009

Barnea, Check Point: Efort dublu, cu varfuri si coborasuri abrupte...