"Inca pastram operatiunile si centrele noastre de dezvoltare din China. In momentul de fata guvernul chinez ar putea deveni si mai nemultumit de noi sau ar putea schimba aceasta situatie", a declarat Eric Schmidt.

In cadrul intalnirii anuale cu actionarii, directorul executiv a mai spus ca se asteapta ca autoritatile din Statele Unite sa-si dea acordul pentru achizitia in valoare de 750 milioane dolari a AdMob.

Google a mai anuntat ca va continua sa vanda reclame in China. Dupa ce a anuntat ca va parasi piata din China, detinatorul celui mai popular motor de cautare a pierdut teren in fata rivalului Baidu.

Cota de piata din China a Google a scazut cu aproximativ cinci procente la 30,9% in ultimele trei luni, in timp ce cota Baidu a crescut de la 58% la 64%, potrivit Analysys International.

Eforturile companiei de a extinde vanzarile in segmentul reclamelor mobile a intampinat ancheta autoritatilor de reglementare, insa aceasta ar putea fi aprobata dupa ce Apple a cumparat reteaua de reclame mobile Quattro Wireless.

Eric Schmidt a mai spus ca sistemul de operare mobil Android ar putea deveni primul sau al doilea jucator in piata mobila. "Partenerii nostrii vand aproximativ 65.000 de telefoane Android pe zi. Noile operatiuni Google cresc la un ritm asemanator cu cel al operatiunilor traditionale precum cautarile online", a explicat Schmidt.

Google se pregateste de iesirea din piata chineza

Google se pregateste de iesirea din piata chineza