Sondajul s-a desfasurat in perioada 10 - 27 ianuarie, in baza unui chestionar cu 22 de intrebari, livrat online. Volumul esantionului analizat a fost de 5.356 respondenti.

"Romanii declara ca folosesc cu precadere calculatoarele de tip desktop pentru navigarea pe Internet - 63,6%, in timp ce laptop-urile si notebook-urile sunt utilizate de 39,3% dintre cei chestionati. Echipamentele mobile (...) au o pondere de 9%, acest segment avand potential de crestere, iar 9,6% dintre cei chestionati declara ca realizeaza tranzactii bancare pe Internet", se arata in comunicatul TradeAds remis Mediafax.

Cea mai populara activitate pe Internet este corespondenta prin instant messaging.

Potrivit rezultatelor sondajului, Internetul este cea mai mare sursa de acces la informatii, mai mult de jumatate dintre respondenti declarand ca se documenteaza sau cauta informatii.

De asemenea, ziarele si revistele online sunt citite de peste 40% dintre respondenti, in timp ce 30% dintre acestia utilizeaza retele sociale.

Citeste si:

"In cazul femeilor, predomina cautarea informatiilor si documentarea pentru locul de munca/scoala, in timp ce barbatii descarca muzica si filme si cumpara/vand diferite produse", se mai spune in comunicat.

Cele mai solicitate categorii de informatii pe care utilizatorii doresc sa le regaseasca pe Internet sunt despre sanatate - 53,8%, educatie - 50,8%, divertisment - 46,6% si arta - 46,6%.

Utilizatorii romani de Internet formeaza grupuri cu preferinte relativ omogene. Astfel, femeile prefera informatiile despre arta, calatorii, divertisment, educatie, familie, sanatate, shopping, iar barbatii acceseaza informatii din domeniile auto, business, divertisment pentru adulti, sport si tehnologie.

"Categoriile superioare de varsta, peste 50 de ani, cauta informatii despre sanatate, calatorii, divertisment, in timp ce persoanele de varsta medie, respectiv 30-50 de ani, cauta informatii despre educatie, familie, imobiliare, business si tehnologie. Tinerii sub 30 de ani sunt receptivi la informatiile despre shopping, sport si auto", se mai spune in comunicat.

Perceptia romanilor asupra publicitati online ramane neschimbata fata de 2009, 41% dintre respondenti declarand ca bannerele publicitare ii informeaza, iar 13,4% sunt ajutati sa aleaga diferite produse comerciale.
"21,8% dintre respondenti afirma ca bannerele nu au niciun impact asupra lor, in timp ce 23,8% le considera suparatoare", potrivit studiului.
TradeAds Interactive administreaza platforma online de publicitate Bursa de Reclama.
Lansata in aprilie 2009, Bursa de Reclama a ajuns la o retea de circa 600 de site-uri care cumuleaza o audienta lunara de peste 8,5 milioane de utilizatori unici neduplicati.