In 2010, compania a inregistrat o cota de piata de circa 60%, cu un volum de peste 50 de milioane de mesaje trimise, in timp ce piata de profil s-a ridicat la un volum total de peste 90 de milioane de mesaje. Pentru acest an, compania estimeaza o usoara crestere a numarului de mesaje trimise iar in curand va extinde serviciile oferite, printr-o noua platforma integrata.

"Paradoxal, tocmai criza va creste sau va scadea numarul de mesaje in ceea ce ne priveste. Prin prisma faptului ca, avand multe institutii financiar-bancare ca si clienti, numarul de notificari de credite si rate restante va creste sau va scadea, in functie de situatia economica. In ceea ce priveste cota de piata, in 2011 cred ca vom creste usor, dupa ce in 2010 am inregistrat o cota de aproximativ 60%", a declarat Antonio Eram (foto), CEO Netopia Sistem.

Companiile cele mai interesate de aceasta metoda de comunicare sunt institutiile financiar-bancare, care vor expedia circa 45% din totalul de SMS-uri estimate pentru acest an. 30% dintre mesaje vor proveni de la companii din sectorul IT&C, 15% de la companii din sectorul FMCG, iar restul, de la companii din domeniul auto, media sau security.

Peste 70% din totalul de mesaje estimate pentru acest an vor fi informari trimise de catre companii clientilor (facturi emise, credite restante, date limita etc.), iar restul vor fi alerte solicitate de catre clienti (desfasurarea unor evenimente sportive, concerte, mesaje promotionale etc.).

Citeste si:

"Nu exista reticenta din partea companiilor sa utilizeze acest serviciu. Din contra, mai toate firmele vad beneficiile folosirii unui SMS in defavoarea efectuarii unui apel de la un call-center si din prisma costurilor", a explicat Eram.

De altfel, bugetul companiilor care apeleaza la astfel de servicii este asteptat sa creasca cu aproape 13% in acest an, la peste 3,6 milioane de euro, dupa ce in 2010, cresterea a fost de circa 30%.

Potrivit lui Antonio Eram, cel mai mare trafic pentru serviciul web2sms este inregistrat in luna decembrie, perioada in care companiile trimit urari de Sarbatori catre clienti, iar cel mai mic trafic este consemnat in luna mai.

In luna mai traficul scade cu aproximativ 10% fata de lunile aprilie sau iunie, acesta fiind inca un fenomen pentru care nu exista vreo explicatie.