Principalii producatori de bere se confrunta cu probleme financiare pe fondul scaderii drastice a volumelor comercializate in Europa, una din cele mai importante piete de desfacere. Cu toate acestea, Carlsberg a raportat o crestere a profitului anual, datorata rezultatelor pozitive obtinute in Europa de Est si in Asia.

Producatorul danez Carlsberg a inregistrat 470 milioane de euro profit anul trecut, ceea ce se traspune printr-o crestere de trei procente fata de anul 2004, transmite Reuters. Incasarile companiei daneze in 2005 s-au ridicat la 5 miliarde de dolari, comparativ cu 4,5 miliarde de euro in 2004. Aceste rezultate pozitive reprezinta o consecinta a cresterii ce 5 procente a incasarilor Carlsberg in tarile Europei de Est si in Rusia.

Sucul, mai tare decat berea

Citeste si:

Rezultatele financiare prezentate de compania daneza sunt surprinzatoare avand in vedere scaderea cu patru procente a volumelor de bere comerciallizate in Europa de Vest. “In timp ce vanzarile noastre din Europa de Est si Asia au crescut satisfacator, cele din Europa de Vest care reprezinta piata noastra de desfacere traditionala, au stagnat sau schiar scazut”, se arata intr-un comunicat oficial al companiei.

Consumul de bere in tarile Europe de Vest este intr-o continua scadere, cauzata de mai multi factori precum interdictia de de a fuma in barurile din Norvegia, Italia sau Irlanda, imbatranirea populatiei sau a cresterilor vanzarilor bauturilor carbagazoase. De aceea, Carlsberg, ca si alti producatori de bere, isi concentreaza atentia asupra pietelor emergente, precum Rusia sau provinciile din Vestul Chinei.

Carslber a prezentat un plan de reducere a costurilor, care prevede inchiderea a aproape jumatate din fabricile sale din Europa de Vest, inclusiv a fabricii din Copenhaga, orasul in care compania daneza isi are cartierul general. Oficialii companiei au declarat ca in 2006 se asteapta la o crestere constanta in Europa de Est si Asia, productia fiind estimata la peste 100 de milioane de hectolitri.