Potrivit unei surse de la Seul, Carrefour are in vedere vanzarea unora dintre magazinele sale din Coreea de Sud, dar a precizat ca negocierile nu au demarat inca. Analistii apreciaza ca grupul francez ar putea sa vanda toate cele 31 de magazine pe care le are in Coreea de Sud, din cauza performantelor reduse comparativ cu rivalii locali si a deciziei de retragere de pe piata japoneza adoptata anul trecut, transmite Rompres.

"In prezent, analizam oportunitatile de extindere pe piata din Coreea de Sud si suntem interesati de preluarea magazinelor Carrefour, daca vor fi scoase la vanzare", a precizat o purtatoare de cuvant a grupului Wal-Mart.

Aceeasi idee a fost exprimata si de un oficial din conducerea firmei Samsung Tesco Co. Ltd., o firma sud-coreeana in care actionarul majoritar este grupul britanic Tesco.

Topul celor mai importante lanturi de magazine de tip hypermarket din Coreea de Sud are urmatoarea compozitie: pe primul loc magazinele E-Mart, proprietar Shinsegae Co. Ltd., urmate de magazinele Home-plus, proprietar Samsung Tesco, magazinele Lotte Shopping Co. si abia apoi Carrefour. Cu doar 16 magazine, Wal-Mart se situeaza pe ultimul loc, in timp ce Samsung Tesco are 46 de magazine si vrea sa deschida alte 14 unitati in acest an.