Cele zece aparate de mare capacitate vor fi echipate cu motoare produse de General Electric, GEnx. Costul acestor motoare este evaluat la peste 600 de milioane de dolari din suma totala prevazuta in contract, au declarat partile semnatare ale contractului, cu ocazia unei conferinte de presa, informeaza NewsIn. Aparatele au o capacitate totala de 130 de tone si vor fi livrate incepand cu 2010.

"Traficul de tip cargo mondial ar trebui sa creasca cu peste 6% pe an, in decursul urmatorilor douazeci de ani. Aparatele Cargo 747-8, pe care le comandam astazi, vor plasa Emiratele intr-o pozitie de forta, pentru a putea profita de aceasta crestere si pentru a intari statutul Dubaiului", a comentat presedintele Emiratelor Arabe Unite, seicul Ahmed bin Saeed Al-Maktoum.

"Fiind o zona de legatura intre Vest si Est si luand in calcul dezvoltarea schimburilor cu China, vom avea nevoie de capacitati suplimentare si prevedem cumpararea de noi aparate cargo in viitor", a adaugat oficialul arab. Flota cargo a Emiratelor cuprinde in prezent aparate Boeing 747 si Airbus A310. Compania aeriana a lansat si o comanda de aparate Boeing 777 cargo.

In schimb, comanda pentru doua avioane gigant A380 Airbus, in versiune cargo (A380F), a fost rectificata, pentru a cumpara aparatele respective in versiune pentru pasageri. Astfel, Boeing 747 se repozitioneaza pentru a concura, pe piata, cu aparatele Airbus A380. Exista deja 18 comenzi pentru versiunea cargo, care totalizeaza 5 miliarde de dolari, la pretul catalogului si cu 16 optiuni de achizitionare.

Versiunea pentru pasageri a acestui aparat face si ea obiectul unei comenzi, insa clientul acesteia este necunoscut. Conducatorul companiei aeriene din Dubai a declarat ca va lua in considerare si versiunea pentru pasageri a aparatului 747-8.

intrebat care sunt ii intentiile referitor la noile aparate de cursa lunga de la companiile Airbus si Boeing, (A350 XWB si, respectiv, 787), presedintele Emiratelor a declarat ca va fi interesat de cele mai mari versiuni ale celor doua modele, noul A350-1000 si 787-10, pe care Boeing inca nu l-a lansat oficial. "Asteptam mai multe detalii despre aceste aparate si vom avea nevoie de o perioada de la sase luni la un an, pentru a lua o decizie", a declarat el, adaugand ca o astfel de comanda ar putea fi pentru "saptezeci, pana la o suta de avioane".

Referitor la intarzierea livrarii aparatelor A380, pentru care Emiratele sunt cel mai mare client, cu o comanda de 43 de aparate, seicul Ahmed a declarat ca este "extrem de nesatisfacut de aceasta situatie". "Suntem in negociere pentru compensatii financiare cu Airbus", a adaugat el. "Am fi foarte surprinsi sa constatam noi intarzieri de livrare", a concluzionat seicul Ahmed bin Saeed Al-Maktoum.