Instalatiile acestui al treilea aeroport tibetan, amplasat la Nyingchi (sud-estul Tibetului), au fost construite in mai putin de doi ani, costul lucrarilor fiind estimat la 780 miliarde yuani (96,18 milioane dolari). Amplasat la o altitudine de 2.949 de metri, noul aeroport va putea primi aproximativ 120.000 de pasageri pe an. in prezent, in Tibet mai exista alte doua aeroporturi civile in capitala Lhassa si la Qamdo (estul Tibetului), informeaza Rompres.

La data de 1 iulie 2006, China a inaugurat prima linie de cale ferata care face legatura intre Beijing si Lhassa, aceasta fiind calea ferata situata la cea mai mare altitudine din lume. Cu o lungime de 1.140 kilometri, calea ferata traverseaza tinuturi muntoase pana la altitudinea de 5.000 de metri, in unele dintre regiunile strabatute mentinandu-se inghetul pe parcursul intregului an. Un tren special construit pentru aceasta ruta este prevazut cu rezerve de oxigen menite sa-i ajute pe pasageri sa faca fata trecerii la aerul greu de respirat. Construirea liniei de cale ferata, in valoare de 4,2 miliarde de dolari, face parte din eforturile guvernului chinez de a incuraja dezvoltarea zonelor sarace din vestul Chinei.

Toate aceste infrastructuri inaugurate in ultima vreme sunt destinate cresterii veniturilor din turism, insa militanti cauzei tibetane le considera drept un nou instrument utilizat de Beijing pentru a exploata resursele Tibetului si a creste imigratia chinezilor de etnie Han in Tibet.

China sustine ca in anul 1959 a eliberat Tibetul de opresiunea feudala si in 1965 a transformat-o in regiune autonoma. in schimb, Dalai Lama, liderul spiritual al Tibetului care traieste in exil in India din 1959, afirma ca cei 2,41 milioane de tibetani nu se bucura de o autonomie reala, suferind de pe urma represiunii regimului de la Beijing.