Heineken NV, al treilea producator de bere din Europa, si-a majorat profitul cu 26% in primele sase luni din 2006, in urma cresterilor inregistrate pe piata rusa si a performantelor foarte bune din SUA. Astfel, compania a raportat un profit net de 433 milioane de euro, sau 88 centi pe actiune, in crestere fata de cele 345 milioane euro (70 centi pe actiune) inregistrate in perioada similara din 2006, scrie Bloomberg. De asemenea, vanzarile au crescut cu 12 procente pana la 5,74 miliarde de euro.

Imbunatatirea rezultatelor financiare se datoreaza mai multor serii de factori. In primul rand, Heineken, ca si rivalul InBev NV, este in plin proces de reducere a costurilor, pentru acest an fiind estimate economii intre 60 si 75 milioane de euro. Compania si-a propus sa isi reduca costurile cu o rata de 15% pe an, pana in 2008 fiind estimate economii de 200 milioane euro.

Piata rusa reprezinta un alt factor determinant pentru cresterea afacerilor Heineken, dar si a altor mari producatori de bere din Europa, avand in vedere ca Estul a depasit de mult Europa Occidentala la crestere anuala si se apropie rapid si in ceea ce priveste veniturile obtinute din vanzari. Heineken si-a majorat vanzarile in pietele emergente din estul Europei cu 6,6%, comparativ cu doua un procent, cat reprezinta cresterea din Vest.

De asemenea, lasarea unei noi marci de bere slab alcoolizata pe piata americana a contribuit la majorarea volumului de vanzari ale Heineken in aceasta regiune cu 50% in acest an.