Tarmac, parte a grupului Lafarge, a creat Topmix Permeable, un ciment poros care ofera posibilitatea apei de ploaie sa treaca prin aceasta fara sa mai afecteze in vreun fel zonele cu risc ridicat de inundatie ar putea sa fie una dintre cele mai interesante inovatii in materie de constructii din ultimii zeci de ani.

Potrivit Tarmac, peste 3.000 de litri de apa pot fi “absorbiti” prin intermediul noii tehnologii de constructi a drumurilor si strazilor. Conform datelor oferite de catre companie, cimentl Topmix Permeable are o permeabilitate de 36.000 mm/h.

Destinatiile ideale pentru acest tip de ciment sunt cele ale unor terenuri sportive, a parcarilor, aleilor, strazilor.

Principalele beneficii ale acestui tip de ciment sunt oferirea unui management mult mai eficient in ceea ce priveste furtunile, usurinta in aplicare, costurile reduse, un management mai bun al mediului inconjurator precum si un aspect mult mai estetic.

Cum functioneaza acest tip de ciment

Cum au realizat chinezii o sosea de mare viteza doar din deseuri

Chinezii au reusit sa finalizeze constructia unei sosele de mare viteza doar din resturi de materiale de constructii, reprezentand 122 de kilometri intre orasele Lintong si Xi’an, capitala provinciei Shaanxi din centrul Chinei.

Cum au reusit chinezii sa faca o sosea express doar din deseuri

Cum au reusit chinezii sa faca o sosea express doar din deseuri

Citeste si:

Pentru realizarea proiectului ambitios s-au folosit 5,7 milioane de tone de deseuri de materiale de constructii, iar potrivit agentiei de stiri Xinhua, dezvoltarea de proiecte realizate prin intermediul acestor solutii face ca soselele sa fie mult mai stabile si mai rezistente decat cele construite cu materialele traditionale

Cea mai dificila parte in tot procesul de constructie pe baza deseurilor de materiale de constructii a fost separarea elementelor utile de cele inutile, asa cum este cazul identificarii bucatilor de otel, caramizi si betoane, de alte deseuri, acest lucru fiind realizat prin intermediul unor echipamente speciale.

Conform calculelor autoritatilor chineze, reciclararea deseurilor care au fost folosite pentru constructia soselei de mare viteza a adus o economie de aproximativ 50 de milioane de dolari pentru intregul proiect.

Soseaua pe care autovehiculele vor putea circula cu viteze de cel mult 120 km/h va fi inaugurata in luna noiembrie.
Decizia autoritatilor din China de a apela si la solutii alternative pentru constructia de drumuri in tara face parte dintr-un proiect de inovatii care sa dezvolte sectorul constructiilor din regiunea asiatica.

Mai mult, autoritatile din mari orase precum Beijing sau Tianjin vor sa instaleze in perioada urmatoare puncte de incarcare pentru vehiculele electrice pe patru sosele de mare viteza din regiune.