DaimlerChrysler va revigora marca Smart, ceea ce va insemna reducerea unui numar semnificativ de locuri de munca.

Producatorul germano-american a anuntat ca planul de restructurare il va costa 1,2 miliarde de euro, dar ii garanteaza refacerea financiara a marcii de automobile super-mini in 2007.

Cel mai semnificativ element al restructurarii brand-ului il constituie dezvoltarea unui model destinat pietei americane, unde automobilele micro-compacte de cilindree mica sunt o raritate.

Anul acesta productia la Smart Roadster va fi oprita, iar prototipul de Smart SUV nu se va concretiza.

Pe de alta parte, colaborarea intre Smart si Mitsubishi Motors pentru dezvoltarea unui model cu patru locuri va continua.

Compania a anuntat ca doreste sa reduca toate costurile fixe cu 30% in cel mult doi ani si a confirmat ca acest demers se va traduce prin "micsorarea semnificativa a fortei de munca".

Ca parte a programului de restructurare, mai multe operatiuni de vanzare si dezvoltare de la Smart vor fi integrate in cele ale brand-ului Mercedes-Benz.

Smart nu a reusit sa aduca niciodata profit de la lansarea sa in 1998.