Reprezentantii Puma, al treilea mare producator de articole sportive din lume, in urma Nike si Adidas, au declarat ca anticipeaza pentru 2007 o crestere a vanzarilor si castigurilor cu aproximativ 9%.

“Per total suntem foarte multumiti de anul 2006 si de noua noastra strategie de restructurare, intrucat suntem pe drumul cel bun in atingerea obectivelor pe care ni le-am propus”, sustine directorul executiv, Jochen Zeitz. “Dar mai important decat trecutul este viitorul, iar noi ne-am asigurat o pozitie foarte buna care ne va permite atingerea target-urilor”, a adaugat acesta.

Ultimele 3 luni ale anului 2006 au adus gigantului american un profit de 32,8 milioane de euro (aproximativ 43 milioane de dolari), fata de 44,1 milioane de euro in acelasi trimestru al lui 2005.

Vanzarile din Q4 au crescut cu 38 de procente, de la 349,2 milioane de euro in 2005 pana la 480 milioane de euro (aproximativ 629,7 milioane de dolari) anul trecut.

Profitul anual al companiei a scazut cu 8%, atingand valoarea de 263,2 milioane de euro (345,3 milioane de dolari) in 2006, comparativ cu 2005 cand acesta a fost de 285,8 milioane de euro.

Citeste si:

Incasarile din 2006 s-au marit cu 33 de procente, de la 1,78 miliarde de euro in 2005, la 2,37 miliarde de euro (3,12 miliarde de dolari) anul trecut.

Vanzarile au fost sustinute, in mare parte, de cererea neasteptat de mare pentru tricouri si de Campionatul Modial de Fotbal din 2006, Puma fiind sponsorul oficial al echipei Italiei, castigatoarea trofeului.

Eforturile companiei se concentreaza catre largirea portofoliului de produse si extinderea in noi zone si pe noi piete.

Regiunile in care Puma a inregistrat cele mai mari incasari au fost America de Nord si de Sud (724,1 milioane de euro, in crestere cu 51,8 procente fata de 2005), precum si in Asia si Pacific (486,5 milioane de euro, de trei ori mai mult decat in 2005).

In Europa, Orientul Mijlociu si Africa vanzarile au crescut cu doar 5,1% in 2006 fata de anul anterior, situandu-se in jurul valorii de 1,15 miliarde de euro.