Compania isi va mentine numarul de magazine nou deschise in Statele Unite la un numar anual de 1.700, cel putin pentru urmatorii ani, concentrandu-si resursele in pietele internationale ca Brazilia si China.

Oficialii Starbucks au estimat venituri pentru anul fiscal 2007 de pana la 89 de centi (66 de eurocenti) pe actiune. Stocul a scazut cu 4,2% pana la 26,17 de dolari (aproximativ 20 de euro), inregistrand cel mai scazut nivel incepand cu octombrie 2005. Actiunile curente valoreaza cu 30% mai putin decat maximul precedent inregistrat pe 16 noiembrie si cotat la 40,01 de dolari (aproximativ 30 de euro).

Declinul semnificativ este consecinta neincrederii investitorilor pe piata stagnanta americana, a competitiei acerbe din partea retelelor fast-food, a cresterii alarmante a pretului laptelui in ultimele luni, dar si a costurilor ridicate cu forta de munca.

“Pretul laptelui a inregistrat o rata de crestere extrem de rapida in lunile recente si este foarte posibil ca aceasta situatie sa se mentina pana la sfarsitul anului 2007”, sustine Casey.

Citeste si:

Intr-adevar, situatia alarmanta nu va permite companiei sa depaseasca estimarile analistilor de pe Wall Street, arata Don Gher, director de investitii al Coldstream Capital Management din Washington si actionar la Starbucks.

Reprezentantii Starbucks intentioneaza sa deschida in fiecare an peste 20% magazine noi pe piata internationala, apreciind China ca fiind cea mai mare piata din afara Statelor Unite in urmatorii ani. “Mediul international este cheia dezvoltarii noastre”, a declarat Michael Casey.

Ultima afisare la bursa Nasdaq a aratat o scadere cu 89 de centi (66 de eurocenti) sau 3,3% a actiunilor Starbucks, pana la 26,43 de dolari (19,74 de euro), dupa ce, cu o zi inainte, s-a atins pragul minim de 26,17 de dolari (19,55 de euro).