"In sectorul nostru, un astfel de eveniment are loc la aproximativ 15 ani, deci trebuie sa iasa totul bine", a declarat vice-presedintele Boeing si manager general al programului 787, Mike Bair despre aceasta aeronava, ce va fi livrata primilor clienti in mai 2008.

Modelul 787 a aparut pe piata intr-o perioada in care mentalitatea privind protectia mediului devine din ce in ce mai importanta, Boeing tinand sa precizeze ca aceasta aeronava consuma cu 20% mai putin combustibil decat aeronavele de dimesiuni comparabile, producand mai putine emisii de carbon iar poluarea fonica fiind mult redusa in ceea ce priveste aterizarile si decolarile.

Prima versiune a modelului 787, denumita 787-8, poate fi configurata pentru a transporta intre 210 si 250 de pasageri pe rute intre 7650 si 8200 mile nautice (14.200-15.200 kilometri).

Compania americana planuieste sa mai ofere o versiune 787-3, ce transporta intre 290 si 330 de pasageri pe o distanta de 2.500-3050 mile nautice (4600-5650 kilometri), precum si o versiune 787-9, pentru a transporta intre 250-290 de pasageri pe o distanta de 8000-8500 mile nautice (14.800-15.750 kilometri) incepand cu anul 2010.

La cateva luni inainte de a intra pe piata, modelul 787, pozitionat intre modelul de cursa scurta 737 si modelul mai mare 777, pare a fi cel mai de succes model comercial produs de Boeing.

Citeste si:

Un numar de 47 de companii de transport aerian au facut deja comenzi pentru 677 aeronave, nivelul comenzilor ridicandu-se pana in acest moment la 110 miliarde dolari.

Pretul de catalog pentru fiecare model este de aproximativ 165 milioane dolari. Prima companie de transport aerian de va primi modelul 787 va fi All Nippon, livrarea fiind programata pentru mai 2008.

Companii care au efectuat cele mai mari comenzi sunt Qantas (Australia) cu 85 unitati, Air Berlin (Germania) cu 25 unitati si Alafco (Kuweit) cu 22 unitati.