Auchan detine in prezent 17 supermarketuri in China, urmand sa adauge opt unitati pana la finele acestui an si inca zece anul urmator, in locatii ca Beijing si regiunile din jurul orasului Shangai, a precizat reprezentantul chinez al companieui franceze, Zheng Jichang.

“Ne vom extinde agresiv in estul Chinei, acolo unde exista venituri ridicate pe cap de locuitor”, sustine Zheng.

Pe piata internationala, Auchan se afla in spatele competitorilor sai, rivalul francez Carrefour si retailer-ul american Wal-Mart Stores, privind expansiunea in domeniul retail, unde se raporteaza vanzari anuale in crestere de aproximativ 10%.

In ultimii opt ani, Auchan a deschis in medie doua supermarketuri pe an, potrivit declaratiilor lui Zheng. Ca rezultat, vanzarile din China au crescut cu 32% pana la 6,2 miliarde yuan (775 de milioane de dolari sau 570 milioane de euro) in anul 2006. Luna trecuta, Auchan a inchis magazinul sau din nordul orasului Tianjin, din apropiere de Beinjing, ca urmare a pierderilor semnificative raportate.

Spre deosebire de Auchan, Carrefour deschide anual 20 de supermarketuri in China, asigurandu-si anul trecut o crestere a vanzarilor de 53% si totalizand 24,8 miliarde yuan (peste 2 miliarde de euro), potrivit datelor furnizate de guvernul chinez.

Citeste si:

Wal-Mart, lider mondial pe piata de retail, opereaza 73 de magazine in 36 de orase din China. In luna februarie oficialii Wal-Mart si-au dat acordul pentru cumpararea a 35% din reteaua chineza de supermarketuri Trust-Mart, detinatoare a peste 101 de unitati locale.

In 2007, Auchan si-a consolidat pozitia pe piata chineza prin acordul dintre divizia Banque Accord si banca chineza Shenzen Development Bank, care faciliteaza oferirea cardurilor de credit avantajoase pentru clientii Auchan.

Vanzarile de retail din China sunt estimate la 8,7 trilioane yuan (800 miliarde de euro), o majorare cu 14% fata nivelul de crestere de 13,7% inregistrat anul trecut, se arata intr-un aport previzionar publicat in iunie de catre Ministerul Comertului chinez.

Mai mult, retailerii externi care opereaza pe piata chineza au adus o marja de profit de 3,7% in 2006, comparativ cu marja de profit inregistrata de retailerii locali, de 1,2%, potrivit Camerei de Comert din China.