Astazi, cele doua companii se bat pe fanii cafelei: McDonald's introduce cafeaua premium in meniurile sale, in timp ce Starbucks testeaza, surprinzator, cafeaua de un dolar, informeaza Entrepreneur.com

Starbucks este liderul mondial al cafenelei, cunoscut pentru experienta cafelei premium de 3-4 dolari pe care o ofera clientilor sai. Totusi, americanii de la Starbucks testeaza, la sediul din Seattle, un nou concept: cafeaua la pretul de un dolar. Cafeaua, disponibila intr-un ambalaj de marime mica, va putea fi achizitionata cu doar un dolar, in timp ce orice pachet de cafea macinata se va putea reumple gratis, daca testele isi vor arata eficienta.

“Testul nu indica o noua strategie de business”, au declarat oficialii companiei, neintrand in detalii pana la luarea unei decizii finale in legatura cu aceasta “campanie”. Masurile au fost luate dupa ce reprezentantii McDonald's au anuntat introducerea lanturilor de cafe-baruri McCafe tuturor locatiilor din tara.

Intr-un efort de a combate competitia din partea rivalilor fast-food, Starbucks l-a readus pe vechiul presedinte Howard Schultz in fotoliul de CEO, in locul lui Jim Donald. Gigantul cafelei a mai precizat ca va inchide locatiile nerentabile din America, concentrandu-se pe expansiunea internationala.