Cel mai mare comerciant de produse cosmetice din lume a anuntat ca profitul net a urcat cu 23% pana la 184,7 milioane dolari - sau 43 centi/actiune, in primul trimestru care s-a incheiat la 31 martie, fata de 150 milioane dolari, sau 34 centi/actiune, in aceeasi perioada a anului trecut.

Excluzand costurile legate de restructurare, de 26 milioane dolari sau 4 centi/actiune, Avon a avut castiguri de 47 centi/actiune. Estimarile medii ale analistilor au fost de 46 centi/actiune.

Avon, cu sediul la New York, a incercat sa isi revigoreze profiturile printr-un plan multi-anual ce include eliminarea produselor mai putin profitabile si reducerea fortei de munca.

Compania a anuntat ca anticipeaza economii anuale de 430 milioane dolari dupa ce planul va fi complet implementat, adica in 2011 sau 2012.

Citeste si:

Veniturile totale au urcat cu aproximativ 14%, la 2,5 miliarde dolari.

Veniturile au crescut cu 32% in America Latina, cu 17% in Europa Centrala si de Est, cu 9% in regiunea Asia-Pacific si cu 17% in regiunea care include Europa de Vest, Orientul Mijlociu si Africa.
D
eprecierea dolarului american fata de alte valute a umflat rezultatele, sporind valoarea vanzarilor din afara SUA in momentul in care acestea au fost transformate in dolari pentru a fi incluse in bilantul companiei.

Potrivit Avon, veniturile au coborat cu 6% in America de Nord, pe fondul dificultatilor economice si, intr-o mai mica masura, ca urmare a problemelor legate de satisfacerea comenzilor primite de la agentii de vanzari, care vand produsele Avon direct clientilor cu ajutorul cataloagelor.

Actiunile Avon au inchis sedinta de luni la 40,08 dolari/actiune la New York, in coborare cu aproape 6% fata de nivelul maxim al ultimului an, de 42,51 doalri/actiune, atins pe 16 noiembrie 2007.