Presa americana ofera campaniei electorale pentru prezidentiale mai mult timp si spatiu decat este necesar, sunt de parere americanii, in timp ce criticile au inceput sa se concentreze pe chestiuni de personalitate, mai mult decat pe chestiuni de fond, relateaza AFP, citat de NewsIn.
"Acoperirea campaniei este exagerata", potrivit unui studiu efectuat de Centrul Pew Research, care subliniaza ca aceasta opinie este impartasita de 51% dintre americani si chiar 47% dintre democrati, care asteapta inca desemnarea candidatului partidului lor.

In saptamana alegerilor primare democrate din Pennsylvania (22 aprilie), 44% din stiri au fost consacrate campaniei. Totusi, doar 25% din opinia publica considera ca informatiile erau importante. In comparatie, 27% se interesau de pretul benzinei, care nu a reprezentat decat 2% din acoperirea mediatica.

Un oarecare dezinteres explica, cel putin partial, aceaste rezultate.

Insa presa este tot mai critica cu privire la calitatea acoperirii, prea superficiala, centrata pe personalitatea candidatilor si nu atat de mult pe declaratiile lor.

Cea mai recenta dezbatere televizata intre Obama si Clinton, a dus critici fata de jurnalistii postului de televiziune ABC, Obama spunand ca a fost nevoie de 45 de minute pentru a respinge polemicile personale si a ajunge sa abordeze chestiunile de fond.

Insa aceasta critica nu este in totalitate fondata, spune Mike Traugott, profesor de stiinte politice si comunicare la Universitatea din Michigan, pentru ca "ar fi dificil sa te concentrezi pe declaratii cand este vorba despre o campanie intre doi democrati care se disting prea putin in materie de program".

Echipele de campanie se plang ca presa exploateaza polemicile superficiale, fie ca este vorba despre relatia lui Barack Obama cu fostul sau pastor, fie despre afirmatiile sale cu privire la alegatorii din Pennsylvania sau despre exagerarile lui Clinton cu privire la o deplasare efectuata in Bosnia.

Insa, asa cum a subliniat Mark Jurkowitz, responsabil al proiectului pentru excelenta in jurnalism, in absenta unui criteriu obiectiv pentru a analiza presa, "ar fi dificil de spus ca aceste subiecte nu au avut impact sau ca nu meritau acoperirea mediatica".

Procentele in sondaje reflecta "sinceritatea" lui Clinton cu privire la incidentul din Bosnia - 57% o considera cinstita (fata de 65% in mai), iar 35% o considera falsa, potrivit unui sondaj Pew. Barack Obama este considerat de 77% mai putin inspirat, iar de 17% arogant.

Studiul presei este bazat pe o analiza din perioada 21-27 aprilie, iar sondajul a fost efectuat pe 1.004 persoane adulte, in perioada 25-28 aprilie.

Sondajul cu privire la perceptia asupra lui Barack Obama si Hillary Clinton a fost efectuat pe 468 democrati, in perioada 23-27 aprilie, cu o marja de eroare de 5%.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri