Compania, cu o vechime de 120 de ani, care a anuntat o serie de reduceri de costuri in toamna anului trecut, a anuntat ca in 2009 isi va reduce productia cu 18%. De asemenea, planuieste sa reduca numarul angajatilor facand o disponibilizarea de 13.500 posturi, sau 13%, si este posibil sa elimine alti 1.700 de colaboratori.

Precum alti producatori de materiale, Alcoa se lupta sa faca fata in perioada crizei declinului sever in cererea pentru bunurile fabricate.

Pretul aluminiului, care a crescut repede vara trecuta, a intrat in colaps dupa ce consumul de aluminiu in arii importante precum automobile si sectorul de consum a scazut drastic.

Dupa ce a numit miscarile “agresive, dar prudente”, Klaus Kleinfeld, presedintele si directorul executiv al Alcoa, a declarat ca mutarile sunt necesare pentru companie pentru a conserva venitul si pentru a reduce costurile.

Citeste si:

Alcoa a mai anuntat ca planuieste sa vanda o serie de linii de afaceri neprofitabile si a oprit toate programele de investitii pentru a incerca sa conserve veniturile. De asemenea, compania a inghetat toate angajarile si toate salariile din 2009, a anuntat compania.

In timp ce compania a anuntat ca programele de reducere a costurilor ar putea economisi in jur de 450 milioane dolari pe an fara taxe, cheltuielile totale pentru trimestrul al patrulea din anul ce s-a incheiat ar putea atinge 950 milioane dolari, de aceea multi analisti de pe Wall-Street se intreaba daca vor fi de ajuns aceste mutari.

Multe dintre companiile producatoare de aluminiu, cum ar fi Aluminum Corp. of China sau Chalco, au anuntat planuri de reducere a capacitatii. Speranta este ca din cauza reducerilor drastice, pretul aluminiului ar putea creste peste nivelul curent.

Insa multi analisti sustin ca un ciuda faptului ca pretul energiei a scazut, iar pretul bunurilor ajuta producatorii de aluminiu, este greu pentru Alcoa si ceilalti competitori sa produca bani la un pret atat de redus al aluminiului.