Seful constructorului american, Fritz Henderson, doreste ca acest plan alternativ sa fie gata "pana la urmatoarea sedinta a consiliului de administratie, ce va avea loc la inceputul lunii septembrie", potrivit NewsIn.

In cazul in care GM va decide sa pastreze divizia Opel, decizia va fi contrara eforturilor din ultimele luni, in care constructorul german a incercat sa gaseasca un cumparator pentru filiala sa aflata in dificultate.

GM si guvernul german nu au reusit sa se puna de acord privind grupul ce urma sa preia Opel, candidatii fiind compania canadiana Magna, producatoare de piese de schimb, ce beneficiaza de sustinerea Berlinului, si fondul de investitii belgian RHJ, preferat de GM.

Soarta Opel, in suspans dupa ce compania-mama a devenit insolventa in primavara, a devenit o adevarata afacere de stat in Germania, unde grupul are 25.000 de salariati, mai ales ca peste cateva saptamani sunt programate alegeri legislative.

Germania incearca de cateva luni sa asigure supravietuirea Opel si considera ca aceasta ar putea fi cel mai bine garantata printr-o preluare de catre Magna, fiind gata sa ofere ajutoare publice de miliarde de euro in acest scop.

Magna, care beneficiaza de sprijinul bancii rusesti Sberbank, vrea ca Opel sa patrunda agresiv pe piata din Rusia, in timp ce RHJ vrea sa reduca productia, pentru a aduce Opel pe profit si ar putea vinde divizia inapoi catre GM.