Cresterea consumului global pentru produsele lactate lichide a crescut anual cu 1,8%, la 264 de miliarde de litri, iar cererea a continuat sa fie crescuta si in prima jumatate a lui 2010.

Consumul global de produse lactate lichide va atinge 283 de miliarde de litri pana in 2012, fiind influentat de produsele gata preparate (ready-to-drink) si ultrapasteurizate, cu o rata anuala de crestere estimata la 5,4% in perioada 2009-2012. Se estimeaza ca cea mai puternica crestere a produselor gata preparate si ultrapasteurizate va fi inregistrata in Asia Pacific - cu o rata anuala de crestere 8,7%, America Latina - cu o rata anuala de crestere de 7,1% si Africa, cu o rata anuala de crestere de 6,9%.

Consumul global in cazul laptelui ultrapasteurizat – de pana la 1,3%, adica 201 de miliarde de litri anual, a contribuit la imbunatatirea perspectivelor generale de consum. Europa de Est si Africa sunt liderii categoriei lapte ultrapasteurizat, cu o crestere anuala de 6,6% si, respectiv, 6%.

“Industria laptelui traverseaza acum o perioada dinamica – laptele, ca aliment nutritiv de baza, a devenit parte din dieta zilnica a cat mai multor oameni de pe glob”, a declarat Dennis Jönsson (foto), presedinte si CEO al Tetra Pak Group.

Tendinte care genereaza cerere pentru noi categorii de produse lactate lichide

Imbatranirea populatiei, urbanizarea accelerata si extinderea clasei de mijloc genereaza cerere pentru noi categorii de produse lactate lichide (PLL), atat in tarile dezvoltate cat si in cele in curs de dezvoltare, potrivit raportului Tetra Pak.

Printre altele, raportul a identificat tendinte precum:

Imbatranirea populatiei conduce la cresterea cererii pentru produse sanatoase

Populatia care depaseste varsta de 60 de ani reprezinta segmentul cu cea mai rapida crestere din fiecare regiune a lumii, datorita cresterii sperantei de viata. Producatorii de lactate din tari precum Mexic, Grecia si Indonezia ofera consumatorilor lapte imbogatit cu calciu, vitamine si minerale care influenteaza in bine colesterolul si protejeaza impotriva osteoporozei, ajutand la mentinerea unui stil de viata activ.

Urbanizarea conduce la schimbarea preferintelor consumatorilor si a distributiei produselor lactate lichide (PLL)

Populatia urbana este estimata sa atinga un numar de peste 6 miliarde de locuitori in 2050 si sa fie caracterizata de un grad mai inalt de educare, atractie fata de marci si venituri mai mari decat in zona rurala, potrivit Organizatiei Natiunilor Unite. Producatorii de lactate isi reorienteaza oferta catre populatia urbana prin produse cu valoare nutritiva ridicata, precum laptele imbogatit si iaurtul de baut. De asemenea, urbanizarea influenteaza si modelele de distributie. Astfel, in Arabia Saudita, producatorii de lactate distribuie produse lactate lichide (PLL) din zonele rurale catre zonele urbane, cu populatie in crestere.

Clasa de mijloc emergenta se bucura de o noua putere de cumparare

La nivel global, se estimeaza o crestere a clasei de mijloc de pana la 1,15 milioane de locuitori in 2030, de la un nivel de 430 de milioane inregistrat in 2000. Acesti consumatori isi doresc si isi pot permite sa achizitioneze produse lactate lichide precum laptele cu arome, pentru a-si satisface noile preferinte de consum. In China, de exemplu, companiile care opereaza in industria laptelui (producatori si distribuitori) vizeaza in exclusivitate clasa de mijloc prin lactate de tip premium, precum Milk Deluxe produs de MengNiu.

“Populatia multor tari va beneficia de mai multi bani si mai multa educatie decat inainte. De asemenea, oamenii vor fi mai activi. Cu o speranta de viata mai mare, oamenii isi vor planifica viata altfel. Producatorii de lactate care pot anticipa si raspunde nevoilor de consum specifice acestui segment demografic, vor inregistra importante oportunitati de crestere”, spune Denis Jönsson.